نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 03:02

کارخانه: اگر سعید معروف برای تیم ملی بازی کند موثرتر خواهد بود

مدیر تیم‌های ملی والیبال گفت: اعتقاد دارم که اگر سعید معروف برای تیم ملی بازی کند موثرتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مصطفی کارخانه درمورد حضورش به عنوان مدیر تیم‌های ملی والیبال اظهار داشت: به هر حال شرایط به گونه‌ای فراهم شده تا امروز در لباس دیگری به والیبال خدمت کنم. این رشته در کشور ما بسیار محبوب است و من هم به عنوان سرباز در کنار تیم هستم؛ فرقی نمی‌کند چه جایگاهی دارم و فقط تلاش می‌کنم که مفید باشم. زمانی سرپرست بودم و الان هم مدیر تیم‌های ملی والیبال هستم.

وی درمورد پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال، ادامه داد: شایعاتی وجود داشت و ما در جلسه کمیته به 6 گزینه مربیگری رسیدیم. هم مربیان داخلی مثل معروف و اکبری شانس دارند و هم مربیان خارجی؛ اینکه به گونه‌ای القا شد که سعید معروف سرمربی تیم ملی شده درست نیست. او از نخبه‌ها و اسطوره‌های ورزش کشور است. اکبری هم مربی با دانش و باتجربه است. والیبال ما به جایی رسیده که دنیا ما را قبول دارد. والیبال ایران راه پیش دارد و راه پس ندارد، بنابراین باید با حساسیت بیشتر فردی را انتخاب کنیم که بتواند تاثیرگذار باشد و موفقیت‌های بیشتری برای ما کسب کند.

مدیر تیم‌های ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: شاید در یکی دو سال اخیر والیبال ما افت کرده باشد و دلیلش هم اضافه شدن جوانانی است که تجربه زیادی ندارند، اما چون امسال به المپیک منتهی می‌شود حساسیت‌ها بیشتر شده است. با توجه به شناختی که از داورزنی دارم و می‌دانم فرد آگاهی هست، خودش می‌داند که چه تصمیمی بهتر خواهد بود. امیدوارم بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی والیبال ایران انتخاب شود.

کارخانه درمورد اینکه گفته می‌شود زود است که سعید معروف روی نیمکت تیم ملی بنشیند، تصریح کرد: انتظارات مردم از والیبال بالا و به حق است. حضور مردم از عوامل موفقیت والیبال ما است. فدراسیون و اهالی والیبال به مردم دینی دارند که باید آن را ادا کنند. دغدغه مردم درست است و آنها می‌خواهند که شایسته‌ترین فرد سرمربی تیم ملی شود. انتخاب سرمربی تیم ملی شاخصه‌هایی دارد و به عنوان مثال اگر 10 آیتم داشته باشد، گزینه هدایت تیم ملی حداقل باید 8 مورد از آنها را داشته باشد. 

وی در پاسخ به این سوال که سعید معروف چند آیتم از این 10 مورد را دارد، اظهار داشت: سعید معروف بدون شک یکی از بازیکنان تاثیرگذار والیبال ما است. معروف یک ستاره است و اعتقاد دارم اگر برای تیم ملی بازی کند موثرتر خواهد بود. به نظر من او می‌تواند هنوز یک یا دو سال دیگر برای تیم ملی بازی کند. طاهر وادی جز پاسورهای آینده دار است. جواد کریمی هم همین شرایط را دارد. آنها چند سال است که به عنوان پاسور درحال انجام وظیفه هستند. سعید معروف یک سرمایه ملی است و باید از آنها مراقبت کنیم.

مدیر تیم‌های ملی والیبال گفت: ما پیمان اکبری را هم به عنوان یک گزینه داریم که از نظر تجربه جلوتر از معروف است. سعید هم یک سرمایه است و من نگرانی‌هایی دارم که او نسوزد. معروف نام بزرگی دارد، اما فلسفه مربیگری کمی متفاوت است. شاید بزرگی اسم او بتواند به تیم ملی کمک کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563956

مهمترین اخبار ایران و جهان: