نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 12:05

انرژی اتمی ایران برای مشکلات کشور راه حل ارائه می‌دهد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: انرژی اتمی در مرز علم و فناوری حرکت می‌کند ولی دشمنان در حوزه انرژی هسته‌ای شروع به تحریم و شایعه‌سازی کردند، امروز انرژی اتمی ایران به جایگاهی رسیده که برای مشکلات کشور راه حل ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز در آیین رونمایی از لیزر فیبری بومی‌سازی شده در فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت: ما فناوری‌ها را در خدمت کشور و مردم قرار می‌دهیم و کار دانشی مهمی، طراحی و ساخته شده و از این طریق ظرفیتی ایجاد شده که قابلیت صادرات هم دارد.

وی با بیان اینکه خودباوری یکی از ظرفیت‌های اساسی برای پیشرفت علم و توانایی است، افزود: لیزر فیبری یک ظرفیت نوآوری است که در همه رشته‌ها و صنایع کاربرد دارد.

اسلامی با بیان اینکه این قطعات دقیق و کاربردی را نه به ایران می‌فروشند و نه تعمیر و نگهداری انجام می‌دهند، گفت: کاری که انرژی اتمی انجام داده از بیرون قابل انجام نبوده و این فناوری یک دهم قیمت خارجی این محصول است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه ما قدرسازی و قدرت‌سازی برای کشور است، خاطرنشان کرد: انرژی اتمی در مرز علم و فناوری حرکت می‌کند ولی دشمنان در حوزه انرژی هسته‌ای شروع به تحریم و شایعه‌سازی کردند اما امروز انرژی اتمی ایران به جایگاهی رسیده که برای مشکلات کشور راه حل ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ایجاد شده در شرکت فولاد مبارکه در زمینه لیزر فیبری از تکمیل ظرفیت در این زمینه حمایت می‌کنیم.

اسلامی بیان کرد: امروز در ۱۵۰ مجتمع صنعتی بزرگ کشور ابزار دقیق هسته‌ای ایجاد کرده‌ایم که یکی از آنها شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603512

مهمترین اخبار ایران و جهان: