نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 11:45

آل‌هاشم: مردمی بودن دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد

نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مردمی بودن دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد، گفت: لازم است که پیام‌های دفاع مقدس را به مردم تبیین کنیم؛ علاوه بر نقش مردمی در انقلاب اسلامی، نقش آنها در دفاع مقدس یکی از عوامل پیروزی بر دشمن بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: سردار سلامی به شهر تاریخ، شهر شهدای محراب، شهر فاخران، سرزمین شهدای ۲۹ بهمن تبریز، خانه عاشورائیان خوش آمدید. 

وی با عرض خوش‌آمد به سایر میهمانان کشوری و لشکری به استان آذربایجان‌شرقی گفت: از همه عزیزان که از شهرهای دیگر آمده‌اند خوش آمد می‌گویم زیرا امروز شهر تبریز حال و هوای دیگر دارد و یاد ۱۰ هزار شهید استان گرامی داشته می‌شود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان به دیدار ستاد کنگره ۱۰ هزار شهید با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: لازم است که پیام‌های دفاع مقدس را به مردم تبیین کنیم؛ علاوه بر نقش مردمی در انقلاب اسلامی، نقش آنها در دفاع مقدس یکی از عوامل پیروزی بر دشمن بود. 

وی خاطرنشان کرد: ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا اسوه‌های زنده ایستادگی در حفظ آرمان‌های انقلاب و اسلام هستند که برای آن جان خود و سلامتی خود را از دست دادند. 

امام جمعه تبریز بیان داشت: نیروهای جان بر کف برای انقلاب و حفظ ارزش‌های اسلامی جنگیدند؛ دفاع مقدس نشان داد که اگر ملت و مسوولان با هم یکدل و یکصدا باشند می‌توان با دست‎‌های خالی غلبه کرد.

وی با بیان اینکه اگر میان فرماندهان اختلاف بود، این پیروزی و حماسه‌های بزرگ نبود، گفت: در ۲۰۰ سال گذشته هر جنگی بر ایران بود، یا بخشی از خاک را دادیم یا شکست خوردیم، اما در جنگ تحمیلی ذره‌ای از خاک وطن را ندادیم و این همان فرهنگ مقاومت است. 

آل‌هاشم بیان داشت: شهدای مدافع حرم، امنیت، سلامت نشان دادند که حماسه ۸ سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشده و تنها در گوشه‌ای از تاریخ نمانده است. 

وی گفت: نیروهای امنیتی و مسلح با تربیت نیروهای خود از عوامل بازدارنده جلوگیری کنند که در این میان نقش رهبری بسیار مهم بوده است که با رهبری داهیانه خود مردم را رهبری کردند. 

گزارش فارس حاکی از آن است که در ادامه بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی پخش شد. 

پایان پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604612

مهمترین اخبار ایران و جهان: