نیوز سیتی!
05 مرداد 1401 - 13:33

اتصال تولید و طراحی؛ هدف اصلی برگزاری نمایشگاه ایران ویژند

نمایشگاه ایران ویژند، فرصتی برای تعامل مفید طراحان و تولیدکنندگان است. اسماعیل شفاعی مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، درخصوص برگزاری نمایشگاه ایران ویژند و اهمیت اتصال دو حوزه تولید و طراحی، گفت: با توجه به این که چندی پیش، یازدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر را برگزار کردیم، این نمایشگاه، در بخش غیر رقابتی جشنواره و به ایران ویژند معروف است و آثار همه طراحان و تولید کنندگان فعال در حوزه لباس‌های آیینی، بومی و فرهنگ استانی در معرض نمایش گذاشته شده است. مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور می‌گوید: هدف اصلی این نمایشگاه در اولین دوره اش، وصل کردن حوزه تولید و طراحی با یکدیگر است. زیرا ما طرح‌های بسیار خوبی داشته ایم که هیچ گاه به تولید انبوه نمی‌رسیده اند و برعکس، تولید کنندگانی نیز بوده اند که طراح خوبی نداشته اند. بنابراین، این نمایشگاه می‌تواند محلی باشد برای اتصال این دو حوزه، که بسیار حائز اهمیت است. به گفته شفاعی، حوزه‌ها و وزارتخانه‌ها حتماً باید در این خصوص، تلاس کنند مثلاً وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تولید و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه طراحی باید اقداماتی انجام دهند تا طرح‌های فاخری که در نمایشگاه ایران ویژند، در معرض نمایش گذاشته شده اند به تولید انبوه برسند. شفاعی گفت: اگرچه لباس محلی خاصی که در نمایشگاه آورده اند، به تولید انبوه رسیده و حداقل در همان استان به وفور تولید شده است و مردمان همان استان‌ها از این لباس‌ها استفاده کرده اند. اما متأسفانه، آسیب و چالش ما این است که لباس‌های محلی کشور ما، کم کم درحال ازبین رفتن هستند و یکی از دلایل آن می‌تواند کمبود عرضه لباس‌های محلی باشد که اگر هم افزایی‌ها اتفاق بیافتد، انشاءالله در آینده می‌توانیم این لباس‌ها را به وفور ببینیم. باشگاه خبرنگاران جوانفرهنگی هنریساير حوزه ها
شناسه خبر: 475856

مهمترین اخبار ایران و جهان: