نیوز سیتی!
17 آبان 1401 - 14:20

کاهش زمان رسیدگی به شکایات در وزارت رفاه

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در وزارت رفاه از ۱۱ به ۳.۲ روز کاهش یافته است. به گزارش خبرگزاری مهر، مهری طالبی دارستانی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با فساد از ابتدای امر طی سه ماه اول متوجه همپوشانی برخی امور از جمله شکایات و گزارش فساد شدیم گفت: بالغ بر ۸۰ درصد شکایات در اصل گزارش تخلف و فساد و مرتبط با عدم نظارت دقیق و سیستماتیک وزارتخانه بود. خبرگزاری مهردارستانیوی افزود: پس از بررسی‌ها به مدل "سند زیست بوم فسادستیزی" رسیدیم و فرایندهای کاهش فساد اداری مشخص شدند. فسادستیزیمدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نظام نظارت و ارزیابی در سه سطح ستادی، درونی و بیرونی گفت: بازرسی ادواری در پی کرونا تعطیل شده بود که در قالب جدیدی از سر گرفته شده است. در همین راستا ۲۱ مورد بازرسی ادواری (ستادی و استانی) در سال گذشته و امسال نیز ۱۵ مورد انجام شده است. کرونادارستانی ادامه داد: کمیته‌هایی ذیل نظام ارزیابی از جمله کمیته مردمی، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، مدیریت عملکرد و بازرسی دبیرخانه در حال فعالیت هستند. پیش از این شأن ورود به شرکت‌ها و هولدینگ‌ها را نداشتیم و بازرسی از سوی وزارتخانه تعریف نشده بود که برای اولین بار این مهم از طریق تعریف کمیته دبیرخانه میسر شد. دارستانیوی با بیان اینکه پنج درگاه ورودی ثبت شکایات مردمی داریم گفت: سامانه ارتباطات مردمی دولت (سامد)، سامانه جامع پاسخگویی به شکایات، کانال مجازی، ملاقات مردمی و ارتباط با گروه پاسخگویی از این جمله هستند. ۳۲ هزار و ۹۰۳ مورد دیدار چهره به چهره در سفرهای استانی انجام شده که ۱۰۰ درصد اقدام اولیه و ۷۰ درصد اقدام نهایی روی آنها انجام شده است. سامدمدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین ۴۶۰۳ مورد شکایت در سامانه پاسخگویی ثبت شده که روی ۹۹ درصد شکایات اقدام انجام شده است. ۴۱۵۰ مورد شکایت در خط ارتباط مجازی داشتیم که روی ۹۵ درصد این شکایات اقدام لازم صورت گرفته است. دارستانی با بیان اینکه میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در این دفتر از ۱۱ به ۳.۲ روز رسیده است عنوان کرد: همچنین شاهد افزایش ۲۱۹۸ درصدی گردش کار سامد و ۱۷۴ درصدی سامانه جامع پاسخگویی بوده ایم و تلاش‌ها برای ارتقای وضعیت موجود ادامه دارد. دارستانیسامدعلیرضا عسگریان، دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم با بیان اینکه گفت وگو با مردم، شنیدن مشکلات آنها و رسیدگی به شکایات شأن، موجب ارتقای امنیت در آنها می‌شود و مردمی بودن مدیران را نشان می‌دهد گفت: هرجا کاغذ رد و بدل می‌شود، فساد وجود دارد و باید کاغذها حذف شوند و سامانه‌ای هوشمند و شفاف وجود داشته باشد که در دید همگان قرار بگیرد. وگوهرجاوی تاکید کرد که گلوگاه‌ها باید شناسایی شوند. مدیران باید گلوگاه‌هایی که ممکن است از آن آسیب ببینند را شناسایی کنند. باید فرایندها و بازه زمانی انجام امور را کوتاه کرد. فرایندها
منبع: مهر
شناسه خبر: 837412

مهمترین اخبار ایران و جهان: