نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 12:52

حل و فصل اختلاف 30 ساله در کوهین به حرمت ماه محرم

رئیس حوزه قضائی بخش کوهین از حل و فصل اختلاف 30 ساله دو خانواده در روستای سنجانک بخش کوهین به حرمت ماه محرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد رضا نجفی الموتی اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم و در قالب «به عشق امام حسین (ع) می بخشم» اختلاف ملکی دو طایفه در روستای سنجانک در بخش کوهین با برگزاری جلسات مشترک با حضور رییس حوزه قضایی، دادرس  دادگاه، اعضای شورای حل اختلاف، معتمدین محل و طرفین دعوی پس از 30 سال حل و فصل شد.

وی افزود: همچنین در درگیری اهالی روستای سنجانک با افراد غیر بومی به دلیل اختلاف در خصوص ساخت و ساز چندین نفر زخمی شده، به تعدادی از ملک های مجاور آسیب وارد گشته و چند خودرو نیز خسارت دیده بود که منجر به دستگیری 15 نفر از عوامل درگیری شد.


رئیس حوزه قضائی بخش کوهین تصریح کرد: در راستای پویش «به عشق امام حسین (ع) می بخشم» و با حضور شاکیان، ریش سفیدان، عوامل و مسوولان پاسگاه کوهین و آقابابا، اعضای شوراهای محلی روستاهای همجوار، فرمانده بسیج و با مساعی دادگاه موضوع به سازش ختم شد.

نجفی الموتی اذعان کرد: از ابتدای آغاز ماه محرم تا کنون بیش از 7 پرونده با موضوع های کیفری تصرف عدوانی، مزاحمت ملکی، فروش مال غیر و ... در حوزه قضایی کوهین منجر به صلح و سازش شده است.

وی با بیان اینکه آثار این سازش ها به لحاظ رضایت قلبی و از بین رفتن کدورت ماندگار است، گفت: ورود مجموعه قضایی و شورای حل اختلاف در صلح و سازش اختلافات از مصادیق خدمت به خلق و حضور در میدان، محسوب می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1401356

مهمترین اخبار ایران و جهان: