نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 09:46

وضعیت معادن راکد آذربایجان غربی تعیین تکلیف شود

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: تا پایان شهریور ماه وضعیت معادن راکد استان باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در شورای معادن استان با اشاره به غیرفعال بودن برخی از معادن استان، اظهار کرد: بخشی از واحدهای راکد و غیرفعال در حوزه معادن است که با تعیین تکلیف و واگذاری به سرمایه گذاران جدید، این معادن احیا و فعال می‌شوند.

وی با بیان اینکه صلاحیت افرادی که توانایی بهره‌برداری از معادن را ندارند، سلب و این معادن تعیین تکلیف شود، افزود: در راستای فعال شدن و بالا بردن ارزش افزوده و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال، معادن غیرفعال و راکد استان باید تعیین تکلیف و احیا شوند.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر نظارت کارآمد و به روز بر روندهای فعالیت معادن استان، گفت: با توجه به تأثیر مستقیم فعالیت معادن بر محیط زیست و منابع طبیعی و همچنین تأثیر بر روند زندگی مردم در محدوده فعالیت معادن، ضروری است روند نظارت بر فعالیت معادن بیشتر شده و از ابزارهای نوین نظارتی برای این منظور استفاده شود.

معتمدیان همچنین بر دریافت کامل حقوق دولتی معادن استان تاکید کرد و ادامه داد: خام برداری و خام فروشی از معادن آذربایجان‌غربی قابل قبول نبوده لذا ایجاد صنایع فرآوری از مواد معدنی استان با جدیت توسط سازمان صنایع و معادن پیگیری و اجرایی شود.

وی با اشاره به اهمیت افزایش درآمد سرانه، ایجاد اشتغال و افزایش تولید در روند احیای معادن استان، اضافه کرد: در روند واگذاری و احیای معادن به روند قانونی واگذاری و اهلیت سرمایه گذار توجه کنید.

استاندار آذربایجان‌غربی یادآور شد: معادن یکی از پیشران‌های مهم توسعه استان است و باید از تمام ظرفیت‌های این بخش در راستای شتاب بخشیدن به توسعه بهره برد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417412

مهمترین اخبار ایران و جهان: