نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 19:47

سرنگونی پهپاد نیروهای پشتیبانی سریع سودان به دست نیروهای البرهان

در صدمین روز از درگیری میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان، ارتش توانسته یک پهپاد نیروهای پشتیبانی سریع را سرنگون و مواضع این نیروها را بمباران کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، درگیری‌ها میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان همچنان ادامه دارد و وارد صدمین روز خود شده است.

منابع نظامی وابسته به ارتش سودان اعلام کردند که ارتش این کشور توانسته یک پهپاد متعلق به نیروهای پشتیبانی سریع را که به بخش مهندسی ارتش واقع در ام‌درمان در غرب خارطوم حمله کرده بوده را سرنگون کند.

همچنین ارتش سودان اعلام کرد که اهداف وابسته به نیروهای پشتیبانی سریع در جنوب و شرق خارطوم، پایتخت سودان را بمباران کرده و نظامیان ارتش کنترل خیابان نیل و مناطق پیرامونی مقر فرماندهی کل ارتش در پایتخت سودان را به دست گرفته‌اند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های ارتش سودان، از سپیده‌دم امروز، بر فراز خارطوم، پروازهای پرتعدادی را انجام داده‌اند و همزمان با این موضوع، سامانه‌های ضدهوایی نیروهای پشتیبانی سریع سودان نیز، آسمان خارطوم را هدف قرار داده‌اند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای پشتیبانی سریع سودان، برای نخستین بار توانسته‌اند وارد شهر ام‌روابه واقع در جنوب استان کردفان شمالی بشوند.

در نتیجه تداوم تبادل آتش توپخانه ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر نیالا، مرکز استان دارفور جنوبی نیز، تعداد کشته‌ها به بیش از ۲۰ تن افزایش یافته است.

از سوی دیگر یاسر العطا، عضو شورای حاکمیتی سودان در اظهاراتی ادعا کرد که افسران ارتش سودان خریدنی نیستند و ارتش سرانجام فاتح این نبرد خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1398712

مهمترین اخبار ایران و جهان: