نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 13:12

جا به جایی هوایی مسافران اربعین در ایران چند برابر حج است

مشهد ـ مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: جا به جایی هوایی مسافران اربعین در ایران به لحاظ تعداد مسافر و گستردگی، چند برابر حج است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاپیتان رضا نخجوانی صبح چهارشنبه در گردهمایی مدیران فرودگاه‌های سراسر کشور برای هماهنگی پروازی ایام دهه پایان صفر در مشهد اظهار کرد: جا به جایی هوایی مسافران اربعین در ایران به لحاظ تعداد مسافر و گستردگی، چند برابر حج است از این رو باید در خدمت‌رسانی به زائران، تدابیر خاص اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در عملیات انتقال زائران امام حسین (ع)، سقف تعداد زائران مشخص نیست.

وی بیان کرد: در عملیات انتقال زائران اربعین باید از تجربه سال‌های اخیر نهایت بهره را ببریم.

نخجوانی گفت: اگر ماهیت اربعین و زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را بشناسیم، بدون کمترین چالش این عملیات را به انجام خواهیم رساند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران: افزود: برای انجام امور و تصمیم‌گیری باید به جنبه اخلاقی و تأثیرات آن توجه شود.

وی ادامه داد: از هفته‌های گذشته جلسات ستاد اربعین در وزارتخانه و شرکت فرودگاه‌ها آغاز شده است اما امروز به صورت رسمی این ستاد آغاز به کار می‌کند.

نخجوانی اضافه کرد: همچنین ٢ قرارگاه اصلی و فرعی در شرکت فرودگاه‌ها تشکیل شده و بسیج محور همکاری با قرارگاه مردمی ستاد اربعین است.

تأخیرهای پروازی باید مدیریت شود

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور نیز در این همایش اظهار کرد: تأخیرهای پروازی باید مدیریت شود تا مشکلاتی که سال‌های گذشته در زمان اربعین در برخی فرودگاه‌های کشور رخ داد اتفاق نیفتد.

سردار محسن عقیلی افزود: پلیس در مقوله‌های مختلف، فعالیت‌های تخصصی و مهمی دارد که از آن جمله می‌توان به ایجاد قرارگاه تاکتیکی ویژه مناسبت‌های مهم نظیر اربعین حسینی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: دقت بیشتر در بازرسی‌ها باید اعمال شود، با حساسیت‌های عراق در بازرسی مواد مخدر رو به رو هستیم و از این رو باید همچون عملیات حج تمتع طوری عمل شود که برای مردم گرفتاری ایجاد نشود.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور ادامه داد: برای فرودگاه‌های هدف که عملیات اربعین را انجام می‌دهند، پیش‌بینی تجهیزات لازم صورت گیرد و در این راستا پلیس فرودگاه‌ها، با قوت تمام، فرودگاه‌های هدف در عملیات اربعین را به‌صورت کامل پوشش خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423156

مهمترین اخبار ایران و جهان: