نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 09:06

فعال بودن ۵۸ گیت در مرز خسروی برای پذیرش زوار

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از فعال بودن ۵۸ گیت در مرز خسروی برای پذیرش زوار برای ایام اربعین و افزایش آن تا ۱۰۰ گیت در صورت فراهم شدن شرایط خبر داد.

سردار مهدی حاجیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوشبختانه از مدت‌ها پیش تمهیدات لازم برای آماده شدن زیرساخت‌های مرز خسروی برای تردد راحت زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اندیشیده شد و وظایف هر کدام از یگان‌های انتظامی برای ارائه بهترین خدمات به زوار کربلای معلی ابلاغ شد.

وی افزود: پلیس خدمتگزار برای مأموریت اربعین همانند سال‌های گذشته و حتی بهتر آمادگی لازم را دارد و همکاران ما در حوزه‌های مختلف با نگاه اعتقادی در این مأموریت عظیم حضور خواهند یافت تا به فضل الهی زائران امام حسین (ع) با فراغ بال به این سفر معنوی اعزام و به سلامت بازگردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به فعال بودن ۵۸ گیت در مرز خسروی برای تردد زائران اربعین، تصریح کرد: در صورت همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، پلیس هیچ محدودیتی برای تأمین زیرساخت‌ها جهت افزایش گیت ها نداشته و به نظر می‌رسد امکان افزایش آنها تا ۱۰۰ گیت نیز وجود دارد.

حاجیان در ادامه از آغاز صدور گذرنامه برای زائران اربعین خبر داد و گفت: در راستای رفاه حال شهروندان و زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) محلی در چهار راه راهنمایی و رانندگی شهر کرمانشاه برای این کار اختصاص داده ایم.

وی با بیان اینکه امکان صدور ۲ نوع گذرنامه وجود دارد، افزود: یک نوع آن فقط مختص پیاده روی اربعین و اعتبار آن پنج ساله است و شهروندانی که مایل به دریافت این نوع گذرنامه هستند می‌توانند به اپلیکیشن «پلیس من» مراجعه و به صورت اینترنتی اقدام لازم را انجام دهند و بعد از گذشت ۷۲ ساعت نیز گذرنامه آنها صادر و تحویل می‌شود.

حاجیان یادآوری کرد: آن دسته از زائران هم که متقاضی دریافت گذرنامه عادی و یا تمدید گذرنامه خود هستند می‌توانند به پلیس گذرنامه مراجعه کنند تا در اسرع وقت کارهای مربوطه انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441012

مهمترین اخبار ایران و جهان: