نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 16:49

ادامه سیاست خصمانه دولت لهستان در قبال روسیه

دولت لهستان در ادامه سیاست‌های خصمانه با روسیه، 2 شهروند روس را با ادعای تبلیغ برای گروه واگنردستگیر کرد.

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، دولت لهستان در ادامه سیاست‌های خصمانه با روسیه دوشهروند روس را به ادعای تبلیغ برای گروه واگنر دستگیر کرد.

 به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» دستگاه اطلاعاتی لهستان مدعی شده که این دو شهروند روس جمعه گذشته به اتهام کار برای یک آژانس اطلاعاتی خارجی و مشارکت در یک گروه سازمان یافته با اهداف تروریستی دستگیر شدند. در صورت مجرم شناخته شدن این دو، ممکن است به ۱۰ سال زندان محکوم شوند.

در ماه‌های اخیر، لهستان ۲۲ نفر را مظنون به جاسوسی برای روسیه یا بلاروس دستگیر کرده است. لهستان بر این باور است  فعالیت گروه واگنر بخشی از جنگ ترکیبی علیه  این کشور  به دلیل حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه است.

در ادامه تنش‌زایی‌های لهستان با مسکو و مینسک و بازی کردن در زمین آمریکا، اکنون از استقرار چند هزار نظامی بیشتر این کشور در مرز با بلاروس خبر می‌رسد.

«ماریوش بلاشاک» وزیر دفاع لهستان  خبر داده که ورشو قصد دارد ۱۰ هزار نظامی را در شرق این کشور برای محافظت از مرز با بلاروس مستقر کند.

این در حالی است که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز شنبه گفت که آماده است روابط با همسایگان خود از جمله لهستان را بهبود بخشد.

 لوکاشنکو اظهار داشت که فعالانه با روسیه و چین همکاری می‌کند. وی در زمینه گفت‌و‌گو با همسایگان گفت: «اما ما نباید غرب با فناوری پیشرفته را فراموش کنیم. آنها نزدیک و همسایگان ما هستند و ما نمی توانیم روابط با آنها را از دست بدهیم. ما برای این کار آماده هستیم، اما با در نظر گرفتن منافع خود»(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442256

مهمترین اخبار ایران و جهان: