نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 14:31

۳۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در استان بوشهر توزیع می‌شود

بوشهر- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: بش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در استان بوشهر توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زارعی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۸ قانون بودجه تیرماه از سوی معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره چهار درصد و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با نرخ سود ۱۸ درصد از محل تبصره ۱۸ به استان بوشهر تخصیص یافته است.

وی با اشار به توزیع این تسهیلات بین دستگاه‌های مختلف اجرایی اضافه کرد: در مجموع سه هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به استان تخصیص یافته است که به طرح‌های اشتغال‌زایی و رفع مشکلات واحدهای خدماتی، صنعتی و تولیدی اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر بیان کرد: بخش نخست تسهیلات تبصره ۱۸ به مبلغ هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی با سود چهار درصد به جامعه هدف پرداخت می‌شود.

زارعی اضافه کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هم به طرح‌های مختلف خدماتی، گردشگری، صنعتی، تولیدی، کشاورزی، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری اختصاص می‌یابد که طرح‌ها از سوی دستگاه‌های مرتبط مصوب و سپس به بانک‌ها برای پرداخت ابلاغ می‌شود.

احیای واحدهای راکد تولیدی

وی تکمیل طرح‌های صنعتی و احیای واحدهای راکد تولیدی را از دیگر ظرفیت‌های تسهیلات تبصره ۱۸ دانست و خاطرنشان کرد: نهضت احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه تعطیل و تکمیل صنایع با پیشرفت بالا در اولویت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال جاری قرار گرفته است.

زارعی با بیان اینکه اعتبارات تبصره ۱۸ استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان تصویب شد، اظهار داشت: از این میزان ۷۹ میلیارد تومان آن پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ برای اجرا ۴۶۰ طرح اعتبارات تبصره ۱۸ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد گفت: این اعتبارات به بانک‌های مختلف ابلاغ و بر اساس سهمیه آنها پرداخت شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438156

مهمترین اخبار ایران و جهان: