نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 16:43

آماده همکاری با سازمان انرژی اتمی ایران هستیم

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی با اعلام آمادگی برای همکاری آذربایجان غربی با سازمان انرژی اتمی ایران، گفت: نیازمند همکاری و کمک این سازمان در مطالعات حوزه انرژی اتمی در شمال استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی مجتمع معدنی و صنعتی شهید مهدی باکری در شهرستان خوی که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد، با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم، فرآوری محصولات معدنی و جلوگیری از خام فروشی است، افزود: آذربایجان غربی از قطب‌های مواد معدنی کشور بوده و ۵۲ نوع ماده معدنی در استان شناسایی شده است.

وی با یادآوری اینکه اولین پیشران اقتصادی استان، توسعه بخش معدن است، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با مشارکت نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی در حوزه معدن آذربایجان غربی انجام شده است.

استاندار آذربایجان غربی به مطالعات ژئوفیزیک در مناطق جنوبی استان در دولت سیزدهم نیز اشاره کرده و افزود: با اتمام این مطالعات تا پایان سال جاری، زمینه حمایت و حضور سرمایه گذاران در حوزه معدن آذربایجان غربی با ایجاد مراکز خدمات سرمایه گذاری فراهم شده است.

عملیات اجرایی مجتمع معدنی و صنعتی شهید «مهدی باکری» در محدوده معدنی جنگ سر شهرستان خوی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مسؤولان استانی آغاز شد.

متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت مادر تخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران (تماس) در ماه‌های گذشته و در محدوده معدنی جنگسر توانسته‌اند نسبت به اکتشاف مواد پرتوزا، عناصر نادر خاکی و عناصر همراه از توابع شهرستان خوی اقدام کنند و با توجه به اقدامات انجام شده، صبح پنجشنبه، ۱۹ مردادماه عملیات اجرایی مجتمع معدنی و صنعتی شهید مهدی باکری در شهرستان خوی (محدوده معدنی جنگ سر) آغاز شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435812

مهمترین اخبار ایران و جهان: