نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 21:47

فرانسه حمله به پایگاه ارتش نیجر را رد کرد!

فرانسه خبر حمله ارتش این کشور به یکی از پایگاه‌های ارتش نیجر و آزاد کردن ۱۶ زندانی را رد کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع آگاه در دولت فرانسه امروز چهارشنبه ادعا کرد که پاریس اتهامات حاکمان نظامی جدید نیجر مبنی بر آزادی «تروریست ها» و نقض حریم هوایی این کشور را رد می کند.

به گزارش رویترز، نیامی ساعاتی پیش فرانسه را متهم کرد که چند تروریست را آزاد کرده و به یک هواپیمای نظامی اجازه ورود به حریم هوایی این کشور را داده است.

این منبع آگاه در پاریس در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت که پرواز مذکور «با مجوز و هماهنگی با» نیروهای مسلح نیجر انجام شده است.

فرانسه حدود ۱۵۰۰ نظامی در نیجر دارد تا به اصطلاح از این کشور در مبارزه با افراط گراهایی که در سال ۲۰۱۵ از مالی به این کشور سرایت کرد، حمایت کند.

این منبع دولتی فرانسه در پاسخ به این ادعا که فرانسه افراط گرایان را در نیجر آزاد کرده است، مدعی شد: هیچ تروریستی توسط نیروهای فرانسوی آزاد نشده است!

شورای نظامی حاکم بر نیجر پیشتر اعلام کرده بود که ارتش فرانسه برای آزادی برخی زندانیان که این شورا آنان را تروریست‌ های هم‌ پیمان فرانسه خوانده به یکی از پایگاه‌ های نیروهای مسلح ارتش نیامی حمله کرده است.

شورای نظامی حاکم بر نیجر پس از این هجوم ارتش فرانسه و نقض حریم هوایی نیجر از سوی فرانسه، سطح آمادگی نظامیان خود را به بالاترین سطح ممکن افزایش داد.

در ادامه، شورای نظامی حاکم بر نیجر افزود: ارتش فرانسه با حمله به این پایگاه نیروهای مسلح کشور در منطقه «لیبتاکو گورم» ۱۶ تروریست زندانی را آزاد کرد.

شورای نظامی حاکم بر نیجر اعلام کرد: افرادی که فرانسه آنان را آزاد کرده در برنامه‌ریزی برای حمله به پایگاه‌های نظامی در مناطق مرزی با بورکینافاسو و مالی در غرب کشور شرکت داشته‌اند.

همچنین شورای نظامی نیجر اعلام کرد که هواپیمای مهاجم فرانسوی از انجامنا، پایتخت چاد به هوا خاسته و پس از نقض حریم هوایی نیجر این عملیات را در خاک نیجر به انجام رسانده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434656

مهمترین اخبار ایران و جهان: