نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 14:14

کرملین: شباهتی بین حمله پهپادی به مسکو و حادثه ۱۱سپتامبر نیست

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه تهدید حملات پهپادی اوکراین به مسکو وجود دارد، گفت که روسیه نیز در حال انجام اقداماتی برای جلوگیری از این خطرات است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) به حمله مجدد عوامل اوکراینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به شهر مسکو، واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین درباره حملات پهپادی بامداد امروز به مسکو توضیح داد: «تهدید [حملات پهپادی] وجود دارد و این خطر واضح است. اقدامات تقابلی در حال انجام است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تشبیه حمله پهپادی به برج تجاری در مسکو به حادثه یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ و برخورد هواپیما به برج‌های دوقلو در نیویورک، گفت کرملین هیچ شباهتی بین این دو اتفاق نمی‌بیند.

سخنگوی کرملین در ادامه با بیان اینکه توسعه گروه بریکس از جمله در اجلاس بعدی سران در رأس دستورکار قرار دارد، اظهار داشت: «در چارچوب گروه بریکس از نظر گسترش، اختلافات ظریفی بین اعضا وجود دارد که در اجلاس سران مطرح خواهد شد».

پسکوف پیش از این نیز درباره حملات پهپادی به مسکو گفته بود: «تلاش‌های اوکراین برای حمله به خاک روسیه با هواپیماهای بدون سرنشین در حال افزایش است و همه کسانی که در زمینه امنیت منطقه کار می‌کنند در حالت آماده‌باش هستند». (جزئیات بیشتر)

بامداد امروز بود که وزارت دفاع روسیه خبر داد که رژیم کی‌یف با سه هواپیمای بدون سرنشین به اهدافی در مسکو حمله کرد که دو فروند از این پهپادها توسط پدافند هوایی منهدم و یکی از آنها با جنگ الکترونیک سرنگون شد که به یک برج تجاری در مسکو برخورد کرد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421756

مهمترین اخبار ایران و جهان: