نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 17:37

وضعیت مدیریت شهرداری ابهر با نظر دیوان عدالت اداری مشخص می شود

زنجان-مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: اعضای شورای شهر ابهر به رأی بدوی دیوان عدالت اداری اعتراض کردند و برای تعیین وضعیت شهردار ابهر منتظر تصمیم این مجموعه قضایی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خلجی، ظهر سه‌شنبه در حاشیه انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر زنجان در جمع خبرنگاران در مورد حواشی عزل شهردار ابهر اظهار کرد: سال گذشته اعضای شورای اسلامی شهر ابهر، شهردار سابق را به دلیل عدم سکونت را برکنار کردند و شهردار جدیدی انتخاب کردند.

وی ادامه داد: شهردار قبلی شکایتی را در دیوان عدالت اداری ثبت کرد و دیوان نیز در مرحله رای بدوی، به مصوبه شورا مبنی بر برکناری شهردار ایراد گرفت و آن را ابطال کرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سه نفر از اعضای شورای شهر ابهر به رای دیوان در مرحله بدوی اعتراض کردند منتظر رای قطعی دیوان هستیم و اگر رای دادگاه بدوی نقض نشود شهردار برکنار شده براساس ضوابط بار دیگر بر سرکار خود باز خواهد گشت.

وی یادآور شد: در حال حاضر نیز شهرداری ابهر معلق نیست و شهردار فعلی آقای حیدری شهردارقانونی شهر بوده و به فعالیت ادامه خواهند داد.

خلجی به وضعیت شهردار قیدار نیز اشاره کرد و گفت: فعلا شهردار قیدار انتخاب نشده است و شهردار قبلی نیز با توجه به اتفاقاتی که بین اعضای شورا و شهرداری رخ داد اتمام فعالیتش با شورا رقم خورد.

وی با اشره به اینکه هنوز شورای اسلامی شهر قیدار برای انتخاب شهردار اقدامی انجام نداده است، عنوان کرد: فعلا شهرداری قیدار با سرپرست اداره می‌شود و در حال حاضر همه شهرهای استان شهردار دارند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه آخرین فرصت انتخابات هیئت رئیسه شوراهای شهر نیز ۱۴ مرداد است، ابراز کرد: شوراها باید تا این تاریخ اعضا را اعلام کنند و بعد از ۱۴ مرداد فعالیت دوره دوم شورای اسلامی وجاهت قانونی ندارد.

وی با اشاره به اینکه که این موضوع به همه فرمانداران شهرستان‌ها نیز اعلام شده است، عنوان کرد: سعی می‌کنیم در موعد مقرر انتخابات هیئت رئیسه را در همه شهرهای استان زنجان داشته باشیم .

خلجی گفت: در سطح شوراهای اسلامی استان دو نفر برای شرکت در انتخابات استعفا دادند و از شورا خارج شدند و یک مورد دیگر هم از طارم اعلام شد که به ما وصول نشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422112

مهمترین اخبار ایران و جهان: