نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 16:18

انتخابات حیات مردم سالاری دینی را تقویت می‌کند

اراک- امام جمعه اراک گفت: انتخابات حیات مردم‌سالاری دینی را تقویت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، با اشاره به اهمیت انتخابات اسفندماه سالجاری اظهار داشت: حضور پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات ضمن ایجاد روحیه امید و انگیزه در لایه‌های مختلف جامعه، توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی را خنثی کرده و پیشرفت در گام دوم انقلاب را تضمین می‌کند و لذا شرایط لازم برای مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو فراهم شود و مسئولان و نخبگان نقش مهمی در این راستا دارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: انتخابات یک همه‌پرسی ملی و آوردگاهی با عظمت است که مردم با حضور پرشور در سایه آگاهی و شناخت به دشمنان نظام اسلامی ثابت می‌کنند که با تمام وجود پای آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: ملت ایران باید بداند که هیچ کشوری برای ما دل نمی‌سوزاند و باید برای تعیین سرنوشت کشور و نظام اسلامی در انتخابات حضور پیدا کرده و با انتخاب افراد اصلح در مجلس شورای اسلامی، آینده کشور را تضمین کرد.

دری نجف آبادی با اشاره به برگزاری موفق انتخابات در طول ۴۴ سال گذشته گفت: انتخابات در ایران قابل مقایسه با سایر کشورها از نظر ابعاد اجتماعی و سیاسی نیست و حضور در انتخابات را بعنوان یک وظیفه باید انجام داد چرا که ما با شرکت کردن در انتخابات ضمن اینکه به تکلیف ملی و شرعی خود عمل می‌کنیم در انتخاب افراد شایسته هم باید توجه داشته باشیم.

وی افزود: افراد کاردان، نخبه و دلسوز به آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری برای خدمت به مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: نگاه مردم در انتخابات به کسانی باشد که عزت و اقتدار ایران اسلامی را مورد توجه قرار می‌دهند و منافع ملی و صیانت از آرمان‌های انقلاب را به منافع فردی و حزبی ترجیح می‌دهند.

وی افزود: چهار وجه مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت در انتخابات مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اراک با اشاره به اهمیت توجه به برنامه هفتم بیان کرد: رشد هشت درصدی نیاز به برنامه و تدبیر دارد مانند جوانی جمعیت که باید برای اجرای آن اقدام شود و انتظار است ۹۰ درصد برنامه هفتم عملیاتی شود تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

دانشگاه‌ها از مدرک پروری پرهیز کنند

وی تاکید کرد: باید دانشگاه‌ها، هدف محور باشند و از مدرک پروری پرهیز شود و دانشگاه‌ها باید در اختیار اهداف و سیاست‌های کشور باشند.

وی افزود: باید از ظرفیت علمی کشور در توسعه و دانش روز به ویژه در هوش مصنوعی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: آزادی در اسلام به معنای آقایی است و توجه به مقام انسانیت است و آزادی به معنای بی بندوباری نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425612

مهمترین اخبار ایران و جهان: