نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 13:35

شناسایی ۳۳۸ فرآورده کالای بدون علامت استاندارد در خراسان‌شمالی

مدیرکل استاندارد خراسان‌شمالی گفت: در راستای بازرسی از صنوف، فروشگاه‌ها و مراکز توزیع و عرضه استان به منظور از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد ۳۳۸ فرآورده بدون علامت استاندارد، توقیف و جمع آوری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز فهیمه مهمان نواز، مدیرکل استاندارد خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۱۵۰ مورد بازرسی و نمونه برداری از مراکز توزیع و عرضه کالا در راستای اجرای طرح طاها، انجام شده که تعداد ۳۳۸ فرآورده بدون علامت استاندارد، فاقد کد ده رقمی شناسایی، توقیف و جمع آوری شد.

وی با تاکید بر صیانت از حقوق شهروندی و احقاق حقوق مصرف کنندگان، گفت: همه محصولات تولید داخل مشمول رعایت استاندارد اجباری، ملزم به درج کد ده رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا هستند که با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن به مصرف‌کنندگان اعلام شود.

مدیرکل استاندارد خراسان‌شمالی افزود:کالا‌های بدون علامت استانداردکشف شده شامل فرآورده‌های فیلتر هوا، ضد یخ، زعفران، مایع سفید کننده، پمپ کولر، لوله‌های هادی برق و دستمال کاغذی است.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426956

مهمترین اخبار ایران و جهان: