نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 19:16

رویداد علمی«برپا»باعث توانمندسازی استعدادهای برتر زنجان می شود

زنجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: برگزاری رویداد علمی - فناورانه، مهارتی و تفریحی«برپا»، قدمی موثر در راستای شناخت و توانمندسازی استعدادهای برتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی روز شنبه در مراسم اختتامیه رویداد برپا، افزود: یکی از ویژگی های این رویداد در کنار جنبه علمی، توجه به پرورش سایر ابعاد شخصیتی و استعدادهای شناخته نشده دانش آموزان است.

وی افزود: برگزاری موفق و موثر این رویداد به صیانت و حفظ این سرمایه‌ها و توانمندسازی و مهارت افزایی آنها کمک می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه استعدادهای برتر و نخبگان علمی جایگاه ویژه ای در رشد و توسعه کشور و حل مسائل و مشکلات استان دارند، گفت: این عزیزان سرمایه‌های کشور هستند و آینده روشنتری برای کشور رقم می زنند.

رفیعی افزود: رویداد علمی برپا که حاصل کمیته راهبری استعدادهای درخشان استان است، صرفاً آغازی برای اقدامات بعدی است و ادامه آن در سطوح بالاتر از طریق شبکه سازی و حفظ ارتباطات و تعمیم آن در سطح ملی هدفگذاری شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه گام آگاهانه بانوان و دختران سرزمینمان در مسیر امید آفرینی و جهاد تبیین همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: ارتقای جایگاه اجتماعی بانوان کشورمان و دستاوردهای آنها در حوزه های مختلف به ویژه در عرصه علمی بعد از انقلاب اسلامی ایران بر همگان آشکار است در حالیکه دشمن با سلطه رسانه ای خود در جهان سعی دارد برخلاف این واقعیت، وضعیت زنان و دختران را نامطلوب معرفی کند بنابراین باید در قبال جنگ روانی دشمن نیز هوشیار بود.

رفیعی با بیان اینکه بانوان و نقش تاثیرگذار آنان در جامعه و رشد و ترقی آن باید همواره مورد توجه مدیران در سطوح مختلف باشد، گفت: بهره‌گیری منطقی از توانایی‌ها و استعداد بانوان یکی از مبانی اساسی در زمینه پیشرفت و آبادانی است.

در این رویداد در بخش دختران که به مدت سه روز در دانشگاه زنجان برگزار شد، ۱۲۰ دانش‌آموز نخبه و استعداد برتر رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال حضور داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438712

مهمترین اخبار ایران و جهان: