نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 13:36

پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست دستگاه قضا است

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اقداماتی همچون مجازات جایگزین حبس را روبنایی و پس از وقوع جرم دانست و گفت: اولویت مهم دستگاه قضائی، پیشگیری از وقوع جرم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده صبح یک شنبه در حاشیه بازدید از زندان مرکزی بجنورد اظهار داشت: در این جلسه به تقاضاهای مطروحه به دقت رسیدگی و حسب مورد، تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: اولویت مهم دستگاه قضائی، پیشگیری از وقوع جرم و اهتمام جدی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.

وی افزود: اصلاح و تعدیل برخی مجازات‌های پیش بینی شده در قوانین و استفاده قضات از مجازات‌های جایگزین حبس یک اقدام رو بنایی و پس از وقوع جرایم به شمار می‌رود.

براتی زاده با توصیف سازوکارهای جامعه پذیری زندانیان، خاطرنشان کرد: تغییر در ابعاد شخصیتی افراد به ویژه از طریق انجام آموزش‌های لازم و طی مراحل مختلف مددکاری می‌تواند به زندانی کمک کند تا خود را به نحو مناسبی مهیای یک زندگی جدید سازد.

وی بیان کرد: تجربه ثابت کرده برخی با وجود زمینه‌های اصلاح و بازسازی شخصیتی هیچ علاقه‌ای به بازگشت در مسیر ثواب ندارند که در این خصوص قانونگذار مجازات‌های سخت و سنگینی را برای این جامعه هدف در نظر گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439812

مهمترین اخبار ایران و جهان: