نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 10:46

تهیه طرح جامع قرآنی در استان مازندران

ساری- مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت مازندران با اشاره به تهیه طرح جامع پنج ساله قرآنی گفت: برای اجرای آن نیازمند اعتبار هستیم.

بهروز کریم نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۳۲۰ مؤسسه قرآنی در حوزه شهری فعالیت می‌کند، گفت: این مؤسسات به شکل هیئت مدیره فعال هستند و حدود ۹۰۰ نفر در این مؤسسات اشتغال دارند.

وی با عنوان اینکه در هر مؤسسه ۵ نفر مربی وجود دارد، گفت در مجموع دو هزار و ۵۰۰ نفر در مجموعه مؤسسات قرآنی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ خانه عالم شهری و روستایی در استان وجود دارد و در ایام ماه مبارک رمضان سه هزار و ۲۰۰ محفل قرآنی در آستان برپا شد، افزود: استان مازندران در این حوزه رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

کریم نژاد با اظهار اینکه در حال حاضر تبلیغات اسلامی و ارشاد برای اتحادیه قرآنی به صورت جداگانه مجوز صادر می‌کنند، گفت: یکی از مشکلات این است که در حوزه صدور مجوز اتحادیه‌ها دخالتی ندارند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت تعدد اتحادیه و مؤسسات را از دیگر مسائل بیان کرد و گفت: در سال جاری طرح‌هایی برای مدیران مؤسس قرآنی دوره‌هایی را برای آی تی و سواد قرآنی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تهیه طرح جامع ۵ ساله قرآنی و ارائه آن به دستگاه‌های مرتبط گفت: اعتباری برای این طرح پیش بینی و مصوب شد اما هنوز تخصیص نیافته است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز پیش دبستانی با رویکرد قرآنی در استان فعالیت می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439412

مهمترین اخبار ایران و جهان: