نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 12:40

نظارت بر انبارها و سردخانه‌های کشاورزی استان قزوین تشدید می‌شود

قزوین- سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تشدید نظارت و بازرسی از واحدهای سردخانه و انبارهای ذخیره محصولات کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد خوش اخلاق با بیان اینکه نظارت بر انبارها و سردخانه‌های کشاورزی استان قزوین تشدید می‌شود، اظهار کرد: یک هزار و ۵۰۰ انبار ذخیره محصولات کشاورزی و ۲۲ واحد سردخانه میوه و گوشت در این نظارت‌ها مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه از ۲۰ روز آینده برداشت محصولات کشاورزی به اتمام می‌رسد و تولیدات برای ذخیره سازی به سردخانه‌ها ارسال می‌شوند، این نظارت‌ها در راستای اجرای درست قوانین، رعایت نکات فنی برای حفظ و نگهداری محصولات غذایی صورت می‌گیرد.

خوش اخلاق تصریح کرد: در طول فرآیند نظارت و بازرسی انواع تخلفات مثل احتکار، ثبت نشدن انبار در سامانه جامع انبارها، محصولات تاریخ مصرف گذشته، نواقص فنی و بهداشتی، فقدان پروانه کسب و نبود مجوزهای لازم مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گفته این مسئول در بازرسی‌های اخیر بازرسان مواردی مشاهده شده که انبارها فاقد مجوزهای لازم بوده‌اند و حتی درون آن‌ها کالاهای اساسی احتکار شده بود که در صورت مشاهده این موراد برابر با ضوابط قانونی برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان استان قزوین می‌توانند در راستای نظارت همگانی و کمک به برخورد با متخلفان در صورت مشاهده هرگونه انبار مشکوک موارد را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431956

مهمترین اخبار ایران و جهان: