نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 23:24

فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری مازندران در روسیه معرفی می شود

ساری- مدیرکل میرث فرهنگی مازندران گفت: جاذبه ها و فرصت های سرمایه گذاری بخش گردشگری در سفر تجاری استان به روسیه معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق برزگر شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره سفر هیئت تجاری استان به روسیه اظهار داشت: سرمایه گذاری خارجی می‌تواند اثرگذاری بسیاری در استان و همچنین امروزه در عرصه بین المللی با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها مازندران به معرفی این استان در زمینه‌های مختلف پرداخته شود.

وی افزود: سفر روسیه در قالب هیئت تجاری واقتصادی از سوی استانداری برای سه استان آستراخان، ولگاگراد و مسکو روسیه برنامه ریزی شده است.

وی موضوع گردشگری را یکی از محورهای اصلی این سفر عنوان کرد و افزود: دو بخش معرفی جاذبه‌های طبیعی، میراثی و فرصت‌های سرمایه گذاری در دستور کار این سفر قرار گرفته است.

برزگر به ایجاد همکاری‌های دو طرف و ورود گردشگران دو کشور به این استان‌ها و مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه گردشگران روسی، مازندران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، جلساتی با آژانس‌های خدمات مسافرتی استان‌های آستراخان، ولگاگراد و مسکو برنامه ریزی و در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران همچنین در حوزه صنایع دستی، ادامه داد: در بخش صادرات محصولات صنایع دستی، تولید محتوا، نمایش محصولات صنایع دستی و همچنین واردات مواد اولیه همچون چوب امیدواریم از دستاوردهای این سفر برای استان مازندران باشد.

وی زمان این سفر را از ۲۶ الی ۳۱ تیرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: تلاش داریم در این سفر استان مازندران را به خوبی معرفی و برای ایجاد بازار خوب برای حوزه‌های مختلف برنامه ریزی های مطلوبی صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد: این معرفی می‌تواند در قالب‌های مختلف همچون جلسات حضوری و اعزام تیم‌های تخصصی مختلف در سه حوزه سرمایه گذاری، گردشگری و صنایع دستی نقش آفرینی بسیار مهمی داشته باشد.

وی با توجه به اینکه مازندران از منابع غنی در بخش‌های مختلف برخوردار است، خاطرنشان کرد: این بستر و زمینه برای سرمایه گذاری فراهم که باید به صورت سازماندهی شده در عرصه بین المللی بویژه در حوزه دریای خزر که به لحاظ فراهم بودن دسترسی آبی و همچنین راه‌های ریلی و هوایی مازندران با کشورهای مختلف آن را معرفی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1364556

مهمترین اخبار ایران و جهان: