نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 14:19

مدودف: خانه تروریست‌های اوکراینی را روی سرشان خراب می‌کنیم

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با تاکید بر لزوم حمله به نیروهای تروریست اوکراینی در خانه‌هایشان، گفت که اما هدف اصلی باید سرنگونی رژیم کی‌یف باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز (دوشنبه) تهدید کرد که ارتش این کشور خانه تروریست‌های اوکراینی را منفجر و نابود می‌کند.

مدودف طی بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود در واکنش به حمله بامدادی به پل متصل‌کننده شبه‌جزیره کریمه به سرزمین اصلی فدراسیون روسیه، نوشت که اوکراینی‌های تروریست فقط زبان زور را می‌فهمند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «تجربه شخصی و جهانی ما نشان می‌دهد که با تحریم‌های بین‌المللی، ارعاب یا توصیه‌های جهانی نمی‌توان با تروریست‌ها مبارزه کرد. آنها فقط زبان زور را می‌فهمند».

این مقام امنیتی روس - که طی روزهای اخیر و در پی افزایش کمک‌های نظامی غرب به اوکراین برای جنگ با روسیه، مواضع تندتری از خود نشان داده - گفت: «بنابراین، منفجر کردن خانه‌های تروریست‌ها و بستگانشان ضروری است».

رئیس جمهور سابق روسیه با درخواست نیروهای این کشور برای پیدا کردن همدستان تروریست‌ها و از بین بردن آنها، تاکید کرد: «اما نکته اصلی این است که سران ارشد این تشکیلات تروریستی [رژیم کی‌یف] را نابود کنیم».

بامداد امروز بود که رسانه‌های روسی و اوکراینی از وقوع انفجاری در پل کریمه، که این شبه‌جزیره را از روی دریا به خاک سرزمین اصلی فدراسیون روسیه متصل می‌کند، خبر داده بودند.

خبرگزاری فرانسه ساعاتی بعد در خبری فوری به نقل از یک منبع ارشد اوکراینی گزارش داد که رژیم کی‌یف در پس انفجار امروز در پل متصل‌کننده کریمه به خاک فدراسیون روسیه است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز ضمن اشاره به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای سازماندهی و آغاز سریع کار تعمیر و بازسازی پل کریمه، گفت: «می‌دانیم پشت این اقدام چه کسانی هستند و از حیله‌گری رژیم کی‌یف آگاه هستیم». (جزئیات بیشتر)

به گفته کمیته ملی ضد تروریسم فدراسیون روسیه، بر اثر حمله تروریستی به پل کریمه، به بزرگراه آن آسیب رسیده و دو بزرگسال کشته و یک کودک زخمی شدند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1366256

مهمترین اخبار ایران و جهان: