نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 08:35

کشف 11 میلیاردی تخلف از مشاوران املاک در چهارمحال و بختیاری

سرپرست معاونت بازرسی و مبارزه با کالای قاچاق صمت چهارمحال و بختیاری گفت: تیم‌های نظارتی استان در گشت‌های ساماندهی مشاوران املاک از ۲۶۹ مشاور املاک بازدید و بیش از ۱۱ میلیارد ریال تخلف کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی صمت چهارمحال و بختیاری، بیژن بهرامی گفت: تیم‌های نظارتی استان در گشت‌های ساماندهی مشاوران املاک در تمامی شهرستان‌ها مستقر شدند و مطابق با فرآیندهای کاری، از بنگاه‌های مشاور املاک بازرسی می‌کنند.

سرپرست معاونت بازرسی و مبارزه با کالای قاچاق صمت چهارمحال و بختیاری، افزود: در این بازرسی‌ها از ۲۶۹ مشاور املاک بازدید و بیش از ۱۱ میلیارد ریال تخلف کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در  بازرسی‌های انجام شده ۹۱ مورد تخلف کشف و ۸۰ پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.

بهرامی بیان کرد: بیشتر تخلفات کشف‌شده در زمینه نصب نشدن نرخ‌نامه، صادرنشدن فاکتورها و گران‌فروشی است.

وی تصریح کرد: در جریان رسیدگی به طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها با نحوه تغییر محاسبه حق‌الزحمه مشاوران املاک از اخذ درصدی از ارزش معامله به روش تعیین تعرفه از سوی وزارت راه و شهرسازی با هرگونه تخلفی به شدت برخورد قانونی می‌شود.

بهرامی اظهار داشت: مهمترین تخلفی که منجر به پلمب واحدها می‌شود، نداشتن مجوز فعالیت صنفی و تخلفات در گرفتن کمیسیون و حق مشاور املاکی است.

وی گفت: رعایت عدالت در برخورد با موجران و مستاجران مطابق با قوانین صنفی از حقوق شهروندان است و مشاوران املاک موظف به رعایت این حق هستند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433212

مهمترین اخبار ایران و جهان: