نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 22:14

۱۴۰۰ تن اقلام خوراکی هیئت‌های مذهبی آذربایجان غربی تامین شد

ارومیه - معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۴۰۰ تن اقلام خوراکی مورد نیاز هیئت‌های مذهبی استان تامین شده و به تدریج در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دمکری در این زمینه افزود: از ابتدای ماه محرم سازمان جهاد کشاورزی با آمادگی کامل نسبت به توزیع سهمیه‌های اقلام مورد نیاز هیأت‌های استان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: توزیع گوشت قرمز منجمد به میزان ۲۰۵ تن، برنج هندی و پاکستانی بیش از ۸۱۶ تن و شکر ۴۱۰ تن از ابتدای ماه محرم با حواله‌های صادره از سازمان تبلیغات اسلامی آغاز و این روند ادامه دارد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه این روند تا پایان ماه محرم ادامه دارد، اضافه کرد: ۱۰ درصد کل اقلام یاد شده برای مصارف هیأت‌ها در اربعین ذخیره سازی شده است.

مناطق مختلف آذربایجان غربی در ایام و شب‌های ماه محرم تا اربعین شاهد دایر شدن چایخانه‌ها و مکان‌هایی برای توزیع شربت و غذای نذری و احسان است.

اغلب شهروندان و هیأت‌های مذهبی به صورت خودجوش اقدام به پخت غذای نذری در این ایام و توزیع در بین شهروندان به ویژه نیازمندان در مناطق محروم می‌کنند.

این اقدام از آغاز ماه محرم شروع شده و تا اربعین حسینی (ع) در تمامی مناطق استان ادامه می‌یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1407012

مهمترین اخبار ایران و جهان: