نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1403 - 11:19

رقابت ۴هزار دانش‌آموز در بزرگترین رویداد قرآنی خراسان رضوی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از رقابت بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در دو بخش پژوهشی و آوایی مرحله نهایی چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی در تمامی مقاطع تحصیلی خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،علی مهدوی خواه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مرحله نهایی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان خراسان رضوی با حضور 4هزار دانش آموز برتر قرآنی و در تمامی مقاطع تحصیلی از 8 لغایت 22 اردیبهشت ماه 1403 برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، خاطرنشان کرد: در مسابقات امسال دانش آموزان برگزیده شهرستانها در دو بخش پژوهشی و آوایی و در سه گروه به تفکیک دختر و پسر به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در بخش آوایی رشته های اذان و مداحی (پسران)، دعاخوانی (دختران)، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، حفظ جزء 30، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق مسابقه برگزار می‌شود، گفت: در بخش پژوهشی در رشته‌های انشای نماز، احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن کریم و گفتمان مهدویت دانش آموزان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مهدوی خواه تاکیدکرد: امسال سوّمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز مقطع ابتدایی در رشته‌های اذان (پسران)، مداحی (پسران)،حفظ کل، حفظ جزء 30، قرائت تحقیق قرآن کریم ودوّمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی مدارس در تمامی مقاطع نیز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسابقات درمرحله آموزشگاهی 11 لغایت 17 آذر ماه همزمان با هفته قرآن، عترت ونماز برگزار شده است و منتخبین به مرحله استانی دعوت شده اند و برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری که در مردادماه برگزار خواهد شد راه می یابند.

مهدوی خواه گفت: میزبانی این دوره از رقابت ها را آموزش و پرورش زبرخان و آموزش و پرورش گلبهار برعهده دارند،که لازم است از همکاری ارزشمند این ادارات تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/282

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1706312

مهمترین اخبار ایران و جهان: