نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 21:41

معاون وزیر صمت: در دولت سیزدهم، بیش از ۵ هزار واحد تعطیل به چرخه تولید بازگشتند

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت سیزدهم ۵ هزار و هفتصد واحد تعطیل در کشور به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی، محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از خراسان شمالی به عنوان استانی یاد کرد که در راستای تحقق شعار سال و رهنمون های مقام معظم رهبری با رونق تولید و اشتغال پایدار در مسیر رشد صنعت عملکرد مثبتی  داشته است.

وی گفت: موج افتتاح واحدهای تولیدی، افزایش تولید و اشتغال پایدار در کشور رقابتی دنبال می شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از شناسه دار کردن مبلمان و ایجاد ضمانت نامه و خدمات پس از فروش به عنوان ارائه طرحی به منظور رونق صادرات خبر داد که اجرایی خواهد شد.

برادران  به جهش رشد اقتصادی در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: در سال اول حدود ۳/۵ درصد و پارسال ۹/۵ درصد در گروه صنعت شاهد رشد بودیم و باید به سمت جامعه صنعتی با اشتغالزایی و صادرات بالا در حرکت باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: روند رو به رشد نرخ تولید در گروه صنعت به ۹/۵ درصد رسیده است و شاهد افزایش ۵ برابری نرخ رشد تولید در دولت سیزدهم هستیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعداد واحدهای راکدی که در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته اند تصریح داشت: در دولت سیزدهم ۵ هزار و هفتصد واحد تعطیل در کشور به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار واحد صنعتی و معدنی فعال شدند که از این تعداد حدود ۲ هزار واحد در حوزه صنایع عمومی (نساجی،سلولزی و غذایی) ایجاد اشتغال پایدار کردند.

برادران از آمادگی حمایت از استان در قالب تسهیلات، مواد اولیه و اختصاص زمین خبر داد و یادآور شد: خراسان شمالی با ظرفیت های خوبی که در استان دارد جزء اولویت های ماست .

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501756

مهمترین اخبار ایران و جهان: