نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 10:17

توزیع 8000 جلد کتاب کودک و نوجوان در کتابخانه‌های همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: بیش از ۸ هزار جلد کتاب خریداری شده از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در کتابخانه‌های عمومی همدان توزیع شدند.

عاطفه زارعی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: بیش از ۸ هزار جلد کتاب به ارزش ۵ میلیاد ریال و از جدیدترین و جذاب‌ترین آثار منتشره که مشتمل بر آثار پرطرفدار گروه سنی کودک و نوجوان و مرجع است در کتابخانه‌های عمومی استان توزیع شد.

 وی افزود: کارشناسان به صورت مستمر و دوره‌ای از کتابخانه‌های سراسر استان بازدید کرده و نیازهای مطالعاتی کتابخانه‌ها را احصا می‌کنند که این امر باعث تسهیل و تسریع در رفع نواقص مجموعه‌سازی در کتابخانه‌ها می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان تصریح کرد: بررسی‌های دوره‌ای، فرم‌های نیازسنجی چاپی و الکترونیکی و مصاحبه حضوری با اعضا و کتابداران نشان می‌دهد عمده مراجعان در کتابخانه‌های روستایی، کوچک و مناطق محروم را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه آموزش و مطالعه باید از کودکی در جان فرد بنشیند تامین منابع برای این گروه سنی همواره از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی ادامه داد: در کتابخانه‌های شهری و اصلی نیز عمده نیازهای کاربران را مراجع چاپی و الکترونیکی تشکیل می‌دهد که اداره کل کتابخانه‌ها این نیاز را نیز با ارائه خدمت دانلود رایگان مقالات فارسی و غیر فارسی و  خرید کتاب‌های مرجع و توزیع در کتابخانه‌ها برطرف می‌کند.

پایان پیام/۸۹۰۴۰/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494156

مهمترین اخبار ایران و جهان: