نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 13:23

کار آموزش و پرورش باید نخبه پروری باشد

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده، گفت: کار آموزش و پرورش باید نخبه پروری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر یکشنبه در دیدار مدیرکل و معاونین پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بر اهمیت تربیت اسلامی دانش آموزان تأکید کرد.

وی با مهم دانستن آموزش و پرورش، افزود: فرهنگ و آموزش و پرورش از اول مورد وثوق و توجه عامه مردم بودند لذا این دستگاه همواره مقبولیت تام داشته است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ریشه آموزش و پرورش باید اسلامی باشد و به تعبیر امام راحل (ره) خروجی آموزش و پرورش باید بچه مسلمان باشد.

علما بیان کرد: کار فرهنگی بسیار حساس است زیرا جنس کار و فعالیت معلمان متعلق به پیامبران (علیهم السلام) است لذا نظام و کشور را ۲ چیز اداره می‌کند که یکی بال سلامت (معنویت) و یکی بال علم که اگر توأمان به کار گرفته شوند باعث سعادت جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: علم در کودکی بسیار مهم است زیرا وقتی سلامت را به دانش آموزان نشان دهیم آینده فرد و جامعه تضمین شده است لذا باید تربیت اسلامی در جامعه اجرا شود زیرا جامعه سالم متضمن سلامت انسان است و همه جا خریدار دارد، حتی اگر فرد بی دین باشد باید سالم باشد و سلامت در اندیشه و عمل افراد ساری شود.

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: یکسری از برنامه‌های ما را دنیا تحسین می‌کند، باید حرف اول را معلمان بزنند، ما باید سلامت عزیزان دانش آموز را حفظ کنیم زیرا دانش آموزان گوش به فرمان معلمان هستند و بعضاً حرف معلم مقدم بر حرف والدین است، باید این امانت‌ها را خوب و انسانی و معنوی بار بیاوریم.

علما در خصوص اهمیت تعلیم و تربیت در عرصه جامعه یادآوری کرد: حقوق فرهنگیان در مقابل کار بزرگ معنوی و علمی آنها هیچ است، لذا نباید بر اساس حقوق کم، تدریس کنیم زیرا برخی کارها از جمله تعلیم و تربیت با هیچ معیار مادی قابل قیاس نیست خداوند پاداش این برنامه‌ها و کارها را می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت تربیت انسان در تراز نظام اسلامی، تأکید کرد: تراز آموزش و پرورش در عرصه‌های ملی و جهانی باید تربیت بچه مسلمان باشد لذا ارتباط حوزه با آموزش و پرورش بسیار خوب و مهم است زیرا وحدت این ۲ نهاد و دستگاه باعث نشاط معنوی و موفقیت جامعه می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت کار معاونین پرورشی و تربیت بدنی، تصریح کرد: معاونین پرورشی و تربیت بدنی باید مراقب باشند زیرا توقع بیشتری از آنها وجود دارد، لذا کار آموزش و پرورش باید نخبه پروری باشد تا معنویت در جامعه ساری شود، باید جلوتر از توطئه‌های دشمن برنامه داشته باشیم، زیرا حفظ نظام در اولویت همه ما باید باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492812

مهمترین اخبار ایران و جهان: