نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 14:36

اجرای طرح آبرسانی به ۸ روستای سلطانیه

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه امسال در شهرستان سلطانیه آبرسانی به ۳ روستا به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: آبرسانی به ۸ روستای دیگر نیز در دست اجراست.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا جزء‌قاسمی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی به روستای «ویر» در شهرستان سلطانیه اظهار داشت: برای اجرای این طرح یک حلقه چاه به عمق ۱۸۰ متر و با دبی ۱۵ لیتر در ثانیه حفر شده است. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: برای بهره برداری از این طرح مبلغ ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی گفت: پیش از این اهالی روستای ویر با جمعیتی افزون بر ۴ هزار نفر با کمبود آب آشامیدنی مواجه بودند که با اجرای این طرح، مشکل کمبود آب در ویر به صورت کامل رفع شد. 

جزء‌قاسمی بیان داشت: طرح آبرسانی به روستای «ساریجالو» از توابع شهرستان سلطانیه نیز با تکمیل ایستگاه سرچاهی، برق رسانی و احداث ایستگاه پمپاژ به بهره برداری رسید. 

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان زنجان ادامه داد: این طرح با تامین اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی شرکت آبفا، ۸۰۰ میلیون ریال توسط بنیاد علوی و با مشارکت دهیاری ساریجالو بهره برداری شد. 

وی خرید و نصب دستگاه تله متری، راه‌اندازی دستگاه کلر زن و برق رسانی به مخزن ذخیره آب روستای «کاکاباد» را از دیگر برنامه‌های شرکت آبفا در هفته دولت عنوان کرد و گفت: برای اجرای این سه طرح در مجموع اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال هزینه شده است. 

 جزءقاسمی گفت: افزایش دیماند برق چاه آب روستای «بوئین»، خرید و راه‌اندازی دستگاه کلر زن، تله متری و برق رسانی مخزن این روستا با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را نیز از جمله دیگر برنامه‌های هفته دولت در شهرستان سلطانیه برشمرد. 

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان زنجان در تشریح برنامه‌های هفته دولت در شهرستان سلطانیه خاطرنشان کرد: امسال ۱۶ کیلومتر خط انتقال آب در روستاهای «شکورآباد»، «نادر آباد»، «ارجین»، «اولنگ» و «چمه» احداث شده و ۴ کیلومتر شبکه توزیع آب نیز در شهر سلطانیه و روستاهای این شهرستان اصلاح و یا توسعه یافته است. 

وی یادآور شد: امسال در شهرستان سلطانیه آبرسانی به ۳ روستا به بهره‌برداری خواهد رسید و آبرسانی به ۸ روستای دیگر نیز در دست اجرا است.

 گفتنی است، شهرستان سلطانیه در فاصله ۴۱ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار داشته و جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر در این شهرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان زنجان قرار دارند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1471556

مهمترین اخبار ایران و جهان: