نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 17:29

زائران پاکستانی را دریابید

زاهدان- زائران پاکستانی را نه به عنوان افرادی از یک کشور مسلمان، بلکه به عنوان یک زائر ببینید و به آنها خدمات رسانی کنید.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- پوریا جهان تیغی*: این روزها شاهد حضور مهمانانی از کشورهای مختلف در داخل خاک کشورمان هستیم که با طی طریق و از مرزهای مشترک به کشور عراق برای اجتماع میلیونی اربعین حسینی وارد می‌شوند.

سیستان و بلوچستان نیز یکی از استان‌هایی است که پذیرای زائران پاکستانی و افغانستانی در این روزها بوده اما طی امسال و خصوصاً در مرکز و جنوب این استان پهناور خبرهای خوشی از زائران به گوش نمی‌رسد و بعد از حرف و حدیث‌های فراوان و طی بازدیدهایی، وجود برخی از مشکلات به طور جدی مشهود بوده و نیازمند بررسی و رفع و رجوع آنها در اسرع وقت هستیم.

البته به همت شهرداری کرمان و ماهان، ارتش جمهوری اسلامی و سازمان هواپیمایی و راهداری و برخی از دستگاه‌های مرتبط، برخی از مشکلات مرتفع شده اما همچنان پاره‌ای از مشکلات وجود دارند و برخی نیز شدیداً نیازمند ورود جدی نهادها و خیرین است.

از جمله برخی از مشکلات عدم وجود آنتن دهی، فضای مناسب اسکان، نبود مرکز صرافی و فروش سیم کارت ایرانی در ریمدان بود و نکته قابل توجه این منطقه با وجود آنکه در گذشته نیز ورود زائران پاکستانی را در این منطقه داشته‌ایم، نبود زیرساخت‌های حمل و نقلی مناسب و حتی مسیر دسترسی آسفالته و استاندارد است.

عدم مدیریت در طبخ و توزیع غذا و میان وعده از دیگر مشکلات ملموس در این حوزه است، متأسفانه برخی از غذاها، نوشیدنی‌ها، میان وعده‌ها و غیره با ذائقه مهمانانمان از کشور پاکستان سازگار نیست و باید تجدید نظری در ارائه این خدمات در اولویت کار قرار گیرد.

نبود سیستم سرمایش مناسب و حضور برخی از افراد سودجو برای کسب در آمد از زائران پاکستانی به قیمت‌های بالا در حوزه حمل و نقل با توجه به وجود مشکلات عدیده در روزهای گذشته در این بخش و در ادامه توزیع نا مناسب و عدم مدیریت درست در اعزام زائران پاکستانی به مواکب چابهار و کنارک و ایرانشهر از دیگر مشکلات قابل مشاهده در این منطقه است.

متأسفانه این مشکلات تنها مختص جنوب استان نیست، این روزها برخی تصاویر و اخبار و شواهد گویای بروز و وجود مشکلاتی در حمل و نقل زائران پاکستانی در زاهدان نیز هست که از جمله آنها خوابیدن برخی از آنان بر روی سنگ فرش‌های پایانه مسافربری این کلان شهر است و این موضوع در حالی رخ داده که همزمان، پنج موکب در زاهدان در حال خدمات رسانی به زائران پاکستانی بوده و سوالی که پیش می‌آید آن است چرا و به چه علت چنین وقایعی باید مشاهده شود.

وجود این گونه مشکلات از مهمان نوازی مردم سیستان و بلوچستان به دور است و فعالان و خادمان زائران و دستگاه‌های مرتبط با این بخش ضمن برنامه ریزی برای مدیریت بهتر و کنترل اوضاع طی امسال و در روزهای باقی مانده، برای سنوات آینده نیز در راستای عدم بروز چنین مشکلاتی فکر کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483456

مهمترین اخبار ایران و جهان: