نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 09:27

ایجاد اشتغال برای ۲۵۰۰ نفر در سایه احیای ۶۴ واحد تولیدی در زنجان

زنجان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان از ایجاد اشتغال برای ۲۵۰۰ نفر بعد از احیای واحدهای تولیدی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدی شامگاه سه شنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره اقتصاد و رسانه استان که در سالن همایش اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد، با یادآوری اینکه احیای واحدهای تولیدی راکد به عنوان یکی از شاخص‌های مورد ارزیابی در رشد بهره‌وری به شمار می‌رود، اظهار کرد: خوشبختانه زنجان از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

وی از بازگشت ۶۴ واحد تولیدی اقتصادی در زنجان به چرخه تولید از آغاز فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و با اشاره به اینکه با تحقق این امر برای ۲۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر ایجاد این تعداد شغل در سایه احیای ۶۴ واحد تولیدی در زنجان، زمینه اشتغال ۲۰۰۰ نفر نیز از محل توسعه ۸۰ واحد تولیدی در استان فراهم شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه استان زنجان در عرصه اقتصادی توانسته است عناوین و جایگاه‌های برتبر کشوری را در بخش‌های مختلف از آن خود کند، افزود: خوشبختانه طبق آمار، استان زنجان در شاخص‌هایی چون بالا بودن مشارکت اقتصادی، بالا بودن نسبت اشتغال و نیز پایین بودن نرخ بیکاری توانسته است به این مهم دست یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در ادامه ضمن قدردانی از برگزارکنندگان نخستین جشنواره اقتصاد و رسانه در استان زنجان، با بیان اینکه رسانه‌ها را باید یکی از قطب‌های اثرگذار در حوزه اقتصاد قلمداد کنیم، یادآور شد: امروز رسانه‌ها فارغ از بحث اطلاع‌رسانی، پا را فراتر گذاشته و توانسته‌اند در حوزه اقتصادی از دریچه آموزش و الگوسازی نقش‌آفرینی کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس دستاوردهای دولت‌مردان در هفته دولت، امیدآفرینی در جامعه را به معنای واقعی کلمه تحقق بخشند، تصریح کرد: اگر قرار باشد رسانه‌ها به عملکردها نقدی داشته باشند، بی‌تردید این نقد باید منصفانه باشد تا بتواند ریل‌گذاری لازم را برای توسعه استان انجام دهد.

وی رشد اقتصادی را یکی از ملزومات و رویکردهای جدی برشمرد و با یادآوری اینکه امروز پیگیر هدف‌گذاری رشد ۸.۷ درصدی در استان هستیم، خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری و جذب سرمایه‌گذار دو اصل در تحقق رشد اقتصادی به شمار می‌رود اما نباید فراموش کنیم که جذب سرمایه‌گذار باید سامان‌مند و هدف‌مند باشد تا خروجی لازم را به ما بدهد.

ضرورت تقویت ارتباط رسانه و حوزه اقتصاد

رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های واحدهای تولیدی در استان، عملکرد این واحدها به صورت جزیره‌ای است، گفت: برای اینکه بتوانیم هم‌افزایی لازم را بین واحدهای تولید در استان برقرار کنیم، نیازمند تشکیل شوری بین بخشی برای این واحدهای اقتصادی هستیم.

وی با بیان اینکه ارتباط بین رسانه و حوزه اقتصاد منجر به تقویت هر دو بخش خواهد شد، ادامه داد: یکی از برنامه‌های اتاق بازرگانی زنجان در راستای تقویت ارتباط بین رسانه و حوزه اقتصاد، برگزاری جشنواره رسانه و اقتصاد در استان بود که امروز شاهد برگزاری آیین اختتامیه آن و معرفی نفرات برگزیده در این حوزه هستیم.

این مسئول با یادآوری اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی به نزدیکی حوزه اقتصاد و رسانه منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد: معتقدیم در حال حاضر حوزه رسانه و اقتصاد از انسجام کافی برخوردار نبوده و هر دو حوزه دارای ضعف‌های فاحشی هستند، از این رو تلاش داریم تا با برگزاری چنین برنامه‌هایی به انسجام بیش از پیش این دو بخش کمک کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره رسانه و اقتصاد باعث می‌شود تا فعالان رسانه‌ای حوزه اقتصاد را بیشتر شناخته و از ظرفیت آن‌ها در تقویت حوزه اقتصاد استان بهره بگیریم، عنوان کرد: امسال اولین دوره این جشنواره به صورت استانی برگزار شد اما تلاش داریم تا در سال‌های آینده، این جشنواره را به صورت ملی برگزار کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463212

مهمترین اخبار ایران و جهان: