نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 20:36

علت ترافیک سنگین در مرز شلمچه چیست+فیلم

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ماشین‌های سنگین حامل تجهیزات مواکب نیز در حال گذر هستند و علت تاخیر در تردد آنها از سوی مرز عراق است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، از صبح امروز مسیر منتهی به پایانه مرزی شلمچه با ترافیک شدید رو به رو بود که همین امر موجب قطع شدن مسیر و گلایه زائران و همچنین مردم و ساکنان  روستاهای منتهی به مرز شلمچه شد.

علت این ترافیک وجود ماشین‌های سنگین فراوان حامل تجهیزات مواکب برای عزیمت به نجف و کربلا بود.

 

 

عراق به کندی ماشین‌های سنگین را ترخیص می‌کند

نادر عمیدزاده فرماندار ویژه خرمشهر در رابطه با این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر، اظهار کرد: مسیر منتهی به مرز شلمچه اکنون باز و زائران با ماشین‌های شخصی و دیگر وسایل حمل و نقل در حال تردد هستند.

وی عنوان کرد: ماشین‌های سنگین حامل تجهیزات مواکب نیز در حال گذر هستند و علت تاخیر در تردد آنها از سوی مرز عراق است.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در پایانه مرزی شلمچه هیچ مشکلی برای تردد این ماشین‌ها وجود ندارد و مساعدت لازم در حال انجام است اما از آن طرف مرز با توجه به قوانین عراق، تردد این ماشین‌ها با کندی همراه است.

عمیدزاده تاکید کرد: پیگیری‌های ما در حال انجام است و امیدواریم در این روزها با آمادگی کامل، به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی کنیم.

اعزام 70 موکب ایرانی به عراق از طریق مرز شلمچه

حجت‌الاسلام سید محمود موسوی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر، اظهار کرد: امسال 70 موکب ایرانی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی از طریق مرز شلمچه به کشور عراق اعزام می‌شود.

 رئیس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان گفت: در بحث اسکان زائران نیز با توجه به گرمای هوا، شرایط آب و هوایی استان و شرجی بودن هوا به طور مرتب برنامه ریزی شده و آمادگی خدمات دهی به زائران حسینی را داریم.

به گزارش فارس، پایانه مرزی شلمچه هر سال میزبان خیل عظیم زائران و مشتاقان عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی است و امسال علاوه بر هموطنان، از اتباع خارجه مقیم ایران نیز میزبانی می‌کند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466812

مهمترین اخبار ایران و جهان: