نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 18:13

تجمع بیماران سرطانی در نوار غزه

دهها نفر از بیمارانی که در نوار غزه مبتلا به سرطان هستند، امروز تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی، تأکید کردند که مسئولان صهیونیستی اجازه نمی‌دهند دارو وارد این منطقه شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دهها نفر از بیماران مبتلا به سرطان امروز پنجشنبه در نوار غزه، تجمع اعتراضی برگزار کردند تا بتوانند از این طریق، رژیم صهیونیستی را مجبور کنند که اجازه دهد داروهای بیماران سرطانی وارد این منطقه از فلسطین شود.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند و شعارهایی سر دادند از جمله: «نه به محاصره... درمان حق من است»، «من بیمار سرطانی هستم که باید درمان شود». این تجمع روبروی بیمارستان مخصوص بیماران سرطانی در نوار غزه برگزار شد.

 

خبرگزاری شهاب به نقل از «صبحی سکیک» از پزشکان معالج این بیماران گزارش داد: بیماران سرطانی در نوار غزه با کمبود دارو و ابزارهای درمان روبرو هستند. ما در بیمارستان بالغ بر ۹ هزار بیمار سرطانی داریم. روزانه کمتر از ۴۵۰ تا ۵۰۰ بیمار به کلینیک های سرپایی مراجعه می کنند و بیش از ۷۰ تا ۱۰۰ بیمار بستری می شوند».

وی با بیان اینکه تجهیزات اولیه را برای درمان این بیماران در بیمارستان نداریم، ادامه داد: «حدود ۴۰ تا ۴۴ درصد از بیمارانی که برای درمان به خارج از نوار غزه فرستاده می‌شوند، با مخالفت طرف اسرائیلی مواجه می‌شوند. بسیاری از بیماران در نوارغره که به بیمارستان‌های قدس [اشغالی]، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی مراجعه می‌کنند تا درمان شوند و بتوانند عمل کنند، باید از صهیونیستها مجوز ورود بگیرند.

 

این پزشک فلسطینی خاطر نشان کرد: ۸۰ تا ۱۲۰ بیمار سرطانی، سالانه در نوار غزه می‌میرند. این وضعیت خطرناک است. اگر بیمار سرطانی در زمان مناسب تحت درمان قرار گیرد، می‌تواند مداوا شود. هر گونه تأخیر باعث وخامت بیماری و در نتیجه می‌میرد.

 

 

 

عونی الباشا معاون وزیر دارایی حماس در نوار غزه تیر ماه گذشته گفت: نوار غزه در نتیجه محاصره و تحریم‌ها از سوی رژیم صهیونیستی با مشکلات مالی شدیدی روبه‌روست.  با افزایش هزینه‌ها نسبت به درآمدها کسری مالی ماه به ماه بیشتر می‌شود و از همین رو حقوق ماه ژوئن کارمندان که معمولا تنها ۶۰ درصد حقوق پایه پرداخت می‌شود، نیز به تعویق افتاده است.

الباشا ضمن درخواست برای لغو کامل محاصره نوار غزه از قطر خواست کمک هزینه قطر را برای کارمندان خرج کند و از مصری‌ها خواست تا مبادلات تجاری با غزه را افزایش داده و قیمت سوخت و گاز را کاهش دهند تا تأثیر مثبتی بر وضعیت معیشت شهروندان فلسطینی داشته باشد.

وی همچنین از جامعه جهانی خواست تا از مقاومت و پایداری مردم در نوار غزه حمایت کنند و افزود: نهادهای بین المللی بخش بهداشت غزه را که تقریباً در حال فروپاشی است، دریابند در شرایطی که ذخیره داروها به کمتر از ۵۰ درصد و در برخی موارد به صفر رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466712

مهمترین اخبار ایران و جهان: