نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 22:30

فرضیات مقامات غربی درباره علت سقوط هواپیمای حامل «پریگوژین»

درحالیکه نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال انفجار بمب داخل هواپیمای حامل «پریگوژین» را دلیل سقوط آن اعلام کرده‌اند، رویترز فرضیه اصابت موشک زمین‌به‌هوا را عامل این سانحه گمانه‌زنی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی در خصوص کشته شدگان سانحه هوایی دیروز در منطقه «تِور» (Tver) از جمله «یوگنی پریگوژین» (Yevgeny Prigozhin) فرمانده «واگنر» اعلام کرد: سقوط هواپیمای پریگوژین ممکن است ناشی از بمب یا سوخت تقلبی باشد.

در همین راستا، یک مقام آمریکایی به شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: ما در حال بررسی بیش از یک فرضیه درباره علت سقوط هواپیمای حامل «یوگنی پریگوژین» هستیم و تا کنون به نتیجه نهایی نرسیده ایم. (آنچه اکنون حدس می زنیم این است که) هیچ پرتاب موشکی انجام نشده است و هیچ مدرکی دال بر هدف قرار گرفتن هواپیمای پریگوژین توسط موشک های ضدهوایی زمین به هوا (از جانب مسکو) وجود ندارد. انفجار داخل هواپیمای پریگوژین فرضیه اصلی است و ممکن است ناشی از یک بمب باشد.

این در حالیست که مقامات آمریکایی امروز پنجشنبه به خبرگزاری رویترز گفتند که ایالات متحده در حال بررسی تعدادی از فرضیات در مورد اینکه چه چیزی باعث سقوط هواپیمای حامل یوگنی پریگوژین از جمله اصابت موشک زمین به هوا شده، هستند.

به گزارش رویترز، مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که احتمالاً یک موشک زمین به هوا از داخل روسیه منشأ این حادثه بوده و احتمالاً هواپیما را ساقط کرده است.

این مقامات تاکید کردند که اطلاعات مذکورشان هنوز اولیه و در دست بررسی بوده و لذا تغییر در ارزیابی هایشان را هم رد نکرده اند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هم امروز پنجشنبه نظریه متفاوتی را گزارش کرد: اینکه بمبی در هواپیما یا خرابکاری دیگری باعث سقوط هواپیما شده است، احتمال دارد.

ادامه دار د....

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466856

مهمترین اخبار ایران و جهان: