نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 17:30

تکریم خانواده شهدا فرهنگ ایثار را در جامعه تقویت می کند

شفت- فرماندار شفت گفت: تکریم خانواده شهدا وظیفه فرهنگ ایثار را در جامعه تقویت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار با مادر شهیدان والا مقام «عابدین امیدی و ابراهیم جمشیدی» در اولین روز از هفته دولت اظهار کرد: تکریم خانواده شهدا فرهنگ ایثار را در جامعه تقویت می‌کند.

نقدی با بیان اینکه اینکه اولین شخصی که شهید شفاعت می‌کند پدر مادر و خانواده اوست، گفت: خداوند به شما سرمایه عظیمی داده است و اینکه ما خدمت شما می آییم به طمع آن مقام شفاعتی است که شهدای گرانقدر شما دارند.

وی با اشاره به اینکه شهدا با نثار خون خود سبب سرافرازی کشور و ملت شدند، افزود: همگی ما مدیون فداکاری و از خود گذشتگی آنان هستیم و وظیفه همه ما این است که از خانواده‌های شهدا سرکشی و پاسخگوی مسائل و مشکلات آنان باشیم.

نقدی با اشاره به نقش شهیدان در امنیت و آرامش امروز کشور بیان کرد: امنیت امروز کشور مدیون جانفشانی‌ها و ایثارگری همه رزمندگان اسلام است و تکریم خانواده‌های معظم این عزیزان کوچک‌ترین تکلیف برای مسئولان به شمار می‌رود.

تکریم خانواده شهدا فرهنگ ایثار را در جامعه تقویت می کند

گفتنی است، شهید عابدین امیدی در سال ۱۳۴۱ در روستای نصیرمحله از توابع بخش احمدسرگوراب شهرستان شفت است که به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و در سیزدهم شهریور سال ۱۳۶۲ در بانه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

شهید ابراهیم جمشیدی در سال ۱۳۴۵ در روستای نصیرمحله از توابع بخش احمدسرگوراب شهرستان شفت است که در ۲۹ سال ۱۳۶۷ در بمباران هوایی عراق بر اثر ترکش به پا به شهادت رسید.

مزار هر دو شهید بزرگوار در زادگاهش دهستان نصیر محله واقع شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466556

مهمترین اخبار ایران و جهان: