نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 11:54

برپایی ۷ موکب استقبال از زائران اربعین حسینی در کامیاران

کامیاران - فرماندار کامیاران گفت: روزانه بیش از پنج هزار خودرو زائران اربعین حسینی از شهرستان کامیاران عبور می کند که در قالب ۷ موکب از زوار پذیرایی می شود.

کیانوش ثقفی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کامیاران باتوجه به مسیر ترددی و نزدیکی به دو مرز رسمی باشماق و خسروی شاهد تردد روزانه ۵ هزار خودرو از استان‌های شمال غربی شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، همدان و استان‌های مرکز کشور است که با ۷ موکب در شهرهای کامیاران و موچش از زائرین اباعبدالله الحسین پذیرایی می‌کنیم.

وی افزود: موکب‌های انصار الحسین، شهدای نیروی انتظامی، فرهنگ و هنر، نایب الشهید و موکب سلامت در کامیاران و ۲ موکب در شهر موچش به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

فرماندار کامیاران خاطرنشان کرد: در طول شبانه روز بیش از ۳ هزار وعده صبحانه، نهار، شام و میان وعده در مواکب شهرستان توزیع می‌شود.

ثقفی نیا افزود: در این مدت شاهد اسکان بیش از ۴۵۰ نفر در مواکب‌ها و حسینیه‌ها و تکایا شهر کامیاران و موچش نیز بوده ایم.

وی اظهار کرد: امسال استقبال مردم از بزرگترین رویداد فرهنگی جهان بسیار مطلوب به نظر می‌رسد و با تلاش‌های انجام شده خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی به نحو خوبی در حال انجام است.

فرماندار کامیاران افزود: با شروع پیاده روی اربعین موکب‌های سطح شهرستان فعال بوده و با برگزاری نماز جماعت، مسابقه برای کودکان و نوجوانان، ایستگاه سلامت و برگزاری زیارت عاشورا از دیگر برنامه‌های موکب مستقر در شهر کامیاران بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487756

مهمترین اخبار ایران و جهان: