نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 18:50

پارلمان عربی خواستار مداخله فوری برای حمایت از اسرای فلسطینی شد

پارلمان عربی با صدور بیانیه‌ای با اشاره به تشدید فشارها علیه اسرای فلسطینی، خواستار تحرک جدی جامعه بین المللی در این باره شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، پارلمان عربی تصمیمات ظالمانه ایتمار بن گویر وزیر افراط گرای صهیونیست در حق اسرای فلسطینی از جمله کاهش ملاقات فلسطینیان با اسرا را عاملی برای سوق دادم اوضاع در داخل و خارج زندان‌ها را به سمت انفجار دانست.

پارلمان عربی ضمن محکومیت شدید این اقدامات ضد حقوق بشری علیه اسرای فلسطینی، نسبت به پیامدهای منطقه‌ای و خطرناک این تصمیمات ظالمانه هشدار داد و تاکید کرد که اسرای فلسطینی در سایه روی کار آمدن کابینه‌ای افراطی و راست‌گرا در معرض حملاتی وحشیانه و نژادپرستانه قرار گرفته اند.

در این بیانیه آمده است که اقدامات سازمان زندان‌های صهیونیستی علیه اسرا به ویژه پس از تصمیم اسرا به آغاز اعتصاب غذای دسته جمعی از اواسط ماه جاری، پیامدهایی خطرناک در پی داشته و اوضاع را به سمت جنگی بی‌پایان پیش خواهد برد.

پارلمان عربی جامعه بین‌الملل، شورای امنیت، صلیب سرخ و نهادهای حقوقی بین‌المللی را به مداخله فوری برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی در حق اسرای فلسطینی و حمایت از آنان در برابر این جنایات فراخواند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487012

مهمترین اخبار ایران و جهان: