نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 10:21

رویکرد کمیته امداد در اشتغال زایی تسهیل گری است

قزوین- مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در فرایند اشتغال زایی، تسهیلگری و ایجاد بستری مناسب برای کمک به رشد تولید در کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر ظاهری در دیدار مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) موضوع اشتغال زایی را با جدیت در برنامه کاری خود دارد چراکه ایجاد بستری برای زندگی عزتمندانه با چنین فرایندی تسهیل می‌شود.

وی ادامه داد: رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در فرایند اشتغال زایی، تسهیلگری و ایجاد بستری مناسب برای کمک به رشد تولید در کشور است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در این مسیر بسته تشویقی داریم که نیازمندان جویای کار را به واحدهای تولیدی و خدماتی معرفی می‌کنیم و در این فرایند تا دو سال حق بیمه سهم کارفرما را پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: استفاده از راهبران شغلی برای پشتیبانی اجرای اشتغال و فروش محصولات از دیگر بسترهایی است که برای ارتقای اشتغال تدبیر شده است.

ظاهری تصریح کرد: پرداخت تسهیلات در کمیته امداد با اتکا به سامانه «سها» صورت می‌پذیرد از این رو اگر فردی در دهک یک تا پنج نباشد، امکان معرفی او برای دریافت تسهیلات وجود ندارد، از طرفی استعلام دهک و سایر شرایط از طریق اتصال سایت «سها» به شبکه بانکی، سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سازمان ثبت احوال، سازمان ثبت اسناد و … انجام می‌شود.

یادآور شد: بر اساس آخرین بررسی‌ها بیش از ۹۲ درصد از طرح‌هایی که از تسهیلات کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده کرده‌اند، منجر به اجرای طرح اشتغال شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490612

مهمترین اخبار ایران و جهان: