نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 17:18

استعدادیابی و شکل‌گیری بانک اطلاعاتی هنرمندان عاشورایی در لرستان

خرم‌آباد - معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از استعدادیابی و شکل‌گیری بانک اطلاعاتی هنرمندان عاشورایی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم روانشاد امروز دوشنبه در آئین اختتامیه نخستین سوگواره عاشورایی چلچراغ با بیان اینکه نزدیک به هزار اثر ظرف مدت ۴۵ روز به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد، اظهار داشت: این سوگواره در ۲۰ تیرماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این سوگواره ۱۴ دبیرخانه تخصصی راه‌اندازی شد، عنوان کرد: این سوگواره در رشته‌های مداحی ویژه جوانان زیر ۳۰ سال، هنرهای تصویری، عکس، شعر، داستان، دل‌نوشته، آواها و نواها، خوشنویسی، عاشوراپژوهی شامل کتاب، رسانه، مقاله و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، روایت‌های مردمی اربعین و… کار فراخوان و گردآوری آثار انجام گرفت.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، بیان داشت: علاوه بر دبیرخانه‌های شهرستانی، در برگزاری این سوگواره دستگاه‌هایی مانند حوزه هنری، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، صداوسیما، انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی همکاری داشتند.

روانشاد، افزود: شبکه‌سازی، برگزاری کارگاه، معرفی به کانون مداحان و… از جمله مزایای برگزاری این سوگواره در استان بوده است.

وی از استعدادیابی و شکل‌گیری بانک اطلاعاتی از هنرمندان عاشورایی در استان خبر داد و گفت: در این سوگواره حدود ۴۰ اثر از استان‌های دیگر را هم داشتیم و در سال ۱۴۰۳ سوگواره «چلچراغ» را به‌صورت منطقه‌ای برگزار خواهیم کرد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، بیان داشت: در این سوگواره از ۶۶ اثر برگزیده تجلیل به عمل می‌آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494956

مهمترین اخبار ایران و جهان: