نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 22:12

فوت 33 راکب موتورسیکلت در 4 ماه نخست سال جاری در مشهد

رئیس پلیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان‌رضوی گفت: در 4 ماهه نخست سال جاری، 37 نفر تصادف کرده اند که 33 نفر راکب و 4 نفر ترک‌نشین بوده اند.

سرهنگ علیرضا رحیمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: میدان امام حسین(ع) به سمت ورودی ابوطالب و در ادامه از ابوطالب به سمت میدان خیام، از میدان معراج به سمت بلوار توس، از میدان قائم تا پلیس راه امام هادی(ع)، میدان فجر از انتهای علی‌تیمور تا پنجتن، از میدان فجر تا بلوار رسالت و از میدان فجر تا بلوار میامی مسیرهای پر تصادف ما هستند و بیشترین تصادفات موتورسیکت‌ها را در این مسیرها شاهد هستیم.

رئیس‌ پلیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان‌رضوی در ادامه افزود: ٢٠ تا ٣۵ سال بیشترین رنج سنی تصادفات موتورسیکلت‌ها در مشهدمقدس است. 

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۶ تصادف منجر به جرح در ۴ ماه نخست سال جاری مربوط به موتورسیکت‌ها در مشهدمقدس به ثبت رسیده است، گفت: در این مدت ۳۷ نفر تصادف کرده اند که ۳۳ نفر راکب و ۴ نفر ترک‌نشین بوده اند.

رحیمی خاطرنشان کرد: ۳۴ درصد از سهم تصادفات مشهد را تصادفات موتورسیکت‌ها به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: علت بیشترین وقوع تصادفات موتورسیکلت نیز تغییر مسیر ناگهانی، حرکات نمایشی و مانوری، غبور از چراغ قرمز و عدم توانی کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز است. در خصوص برخورد خودرو با موتورسیکلت‌ها بیشترین علت دیده نشدن موتورسیکت است که در واقع راننده خودرو با توجه به شرتیط فیزیکی که موتورسیکلت دارد، موتورسیکلت را رویت نمی کند و متاسفانه باعث برخورد می شود.

رئیس‌ پلیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان‌رضوی در پایان افزود: پلیس راهور، ۷۹ هزار اعمال قانون در ۴ماه نخست سال جاری داشتیم که عدد چشمگیری است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476056

مهمترین اخبار ایران و جهان: