نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 00:21

۵ دهک درآمدی پایین جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند

خرم‌آباد - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پنج دهک درآمدی پایین جامعه به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی ناصحی امروز سه‌شنبه در نشست با هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت ایران با حمایت‌های مختلف و اجرای طرح‌هایی در زمینه‌های بیماری‌های صعب‌العلاج، ناباروری، پوشش بیمه همگانی و … به مردم امیدبخشی می‌دهد.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد و در این راستا سعی کرده‌ایم از نیروهای جوان و باتجربه استفاده تا بتوانیم گام‌های مؤثری را در این زمینه برداریم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اجرای طرح صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور، بیان کرد: وظیفه ما حمایت از بیماران خاص است که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد و پایداری این صندوق برای حمایت از بیماران لازم‌الاجرا است.

ناصحی با اشاره به طرح بیمه همگانی سلامت، عنوان کرد: وظیفه ما این است که همه مردم را تحت پوشش قرار بدهیم و مخصوصاً اقشار آسیب‌پذیر که باید زمینه تحت پوشش برای آنها فراهم شود.

وی با اشاره به‌رایگان شدن بیمه پنج دهک درآمدی جامعه، تصریح کرد: برای ارائه خدمات خوب به مردم باید حمایت خوبی هم در این زمینه صورت بگیرد که در این راستا پنج دهک درآمدی پایین جامعه به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت و مابقی درآمدها هم با کاهش پرداخت حق بیمه مواجه شدند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، افزود: در بیمه سلامت شاخص‌های اصلی بین‌المللی را مدنظر قرار داده‌ایم و پوشش جمعیتی باید در این زمینه کامل باشد که امیدواریم بتوانیم آثار خوبی را برای مردم به‌جای بگذاریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476112

مهمترین اخبار ایران و جهان: