نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 15:09

پذیرش ۱۴۹۹ معلم از طریق کنکور در فارس

شیراز - سرپرست دانشگاه فرهنگیان فارس گفت: یک هزار و ۴۹۹ معلم متعهد به خدمت از طریق کنکور در دانشگاه فرهنگیان فارس پذیرش شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش زارع شیبانی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: نباید به موضوع تربیت‌معلم و آموزش این افراد بی توجه بود؛ زیرا معلمان تربیت‌کننده نسل‌های آینده‌اند.

وی افزود: در راستای تربیت نسلی موفق باید معلمانی موفق و توانمند داشت؛ ازاین‌رو معلم بودن یک هنر و حرفه‌ای بسیار سخت اما شیرین است.

زارع شیبانی تأکید کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته تا سال ۱۴۰۴ بیش از ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور وجود خواهد داشت؛ ازاین‌رو یکی از استان‌هایی که با کمبود معلم مواجه خواهد شد استان فارس است.

او افزود: تلاش‌های مستمری برای جذب دانشجو معلم در استان فارس صورت‌گرفته است؛ اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها جذب دانشجو معلم تاکنون میسر نبوده است.

زارع شیبانی با بیان اینکه امسال تعداد یک هزار و ۴۹۹ نفر معلم متعهد به خدمت به‌صورت بورسیه در کنکور پذیرش شده است، گفت: بر اساس ماده ۲۸ در سال جاری تعداد شش هزار نفر از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در استان به‌عنوان مهارت‌آموز از سوی دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند و در پایان کد استخدام رسمی دریافت خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475312

مهمترین اخبار ایران و جهان: