نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 16:59

حوزه صنایع‌دستی لرستان نیازمند پایانه صادراتی است

خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: به‌منظور ترویج صنایع‌دستی نیازمند پایانه صادراتی و سکوی صادراتی در بخش‌های گمرک و حمل‌ونقل هوایی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی لرستان از نظر کمیت و کیفیت، بسیار ارزشمند و قابل‌قبول هستند؛ ولی شرط لازم برای توسعه صادرات در این حوزه، ایجاد زیرساخت‌های مرتبط است.

وی اظهار کرد: در این حوزه و به‌منظور ترویج صنایع‌دستی نیازمند پایانه صادراتی و سکوی صادراتی در بخش‌های گمرک و حمل‌ونقل هوایی هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، ادامه داد: تجربه سفر تجار و بازرگانان کشور عراق به لرستان در سال گذشته نشان داد تولیدات استان از نظر کمی و کیفی بسیار رقابت‌پذیر و دارای بازار مناسب هستند؛ ولی مادامی که زیرساخت‌های لازم در این بخش فراهم نباشد، نمی‌توان برای این بخش برنامه‌ریزی دقیق داشت.

حسن‌پور با اشاره به اینکه برخی صنایع‌دستی لرستان در استان‌های دیگر با قیمت مناسب خریداری و حتی صادر می‌شوند، افزود: ظرفیت‌های مهمی که لرستان در حوزه سنگ و صنایع آن مانند کار با فیروزه، عقیق، لاجورد و… یا ظرفیت‌هایی که در زمینه کارهای چوبی وجود دارد، به‌شدت در کشورهای عربی از جمله عراق، بازار دارد؛ ولی ابتدا باید زیرساخت‌های لازم در این حوزه‌ها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: وجود زیرساخت‌های صادراتی، باعث حذف واسطه‌های صادراتی، ایجاد ارزش‌افزوده و در نهایت افزایش اشتغال در این بخش می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اظهار کرد: برای رفع این مشکل و بهره‌برداری مؤثر از ظرفیت‌های صادراتی صنایع‌دستی استان باید زیرساخت‌ها با کمک بخش دولتی ایجاد و در نهایت کیفیت صادرات استان باعث ایجاد و توسعه بازارهای خارجی برای این محصولات شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496712

مهمترین اخبار ایران و جهان: