نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 00:46

جنگ با اسرئیل حتمی است

معاون سیاسی حماس بر مقابله با اشغالگران صهیونیست در یک نبرد واقعی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «صالح العاروری»، معاون دفتر سیاسی حماس در گفتگو با المیادین هرگونه سازش با اشغالگران قدس را رد کرد و گفت: «ما نیز مانند همه مردم ما که مقاومت می‌کنند و شهید می‌شوند، بخشی از این مقاومت هستیم و می‌توانیم بخشی از این قیمت باشیم. تهدیدات اسرائیل اعتقادات، موضع و مسیر من را یک ذره تغییر نمی‌دهد. ما در معادله جدیدی هستیم که هر روز به نفع مقاومت و یارانش و گسترش آن در برابر این اشغالگری تغییر می‌کند. با وجود بسیج حدود ۳۰ گردان نظامی در شمال کرانه باختری برای از بین بردن مقاومت، این مقاومت در حال قوی‌تر و استحکام بیشتر است.»

معاون سیاسی حماس همچنین افزود: «اشغالگران نه تنها در اجرای چشم‌انداز خود در کرانه باختری شکست خواهند خورد، بلکه مجبور خواهند شد گام‌های بلندی به عقب بردارند. آنها می‌دانند که تمام اقدامات آنها در مقابل عزم مردم ما برای ریشه کن کردن پروژه‌های انحلال که وجود آنها را هدف قرار می‌دهد، ارزشی ندارد. هر رهبری در اسرائیل که بیشتر افراطی، جنایتکار و تروریست باشد با شکستی بی سابقه مواجه خواهد شد. رابین با اسلو و شارون با عقب نشینی یکجانبه بیرون آمدند و امروز صهیونیست‌ها با شکستی بیرون خواهند آمد که این نهاد را از کرانه باختری بیرون خواهد کرد. دولت و نخبگان حاکم در تل آویو باعث از بین رفتن روابط خارجی، شکاف داخلی و شکست آن در میدان خواهند شد.»

العاروری در ادامه اظهار داشت: «معتقدم که این دولت و شورای کوچک آن در حال بررسی مجموعه‌ای از اقدامات هستند که منجر به جنگی همه جانبه در منطقه می‌شود. اسموتریچ خواهان درگیری است که در آن مردم فلسطین نه تنها از کرانه باختری، بلکه از سرزمین‌های ۴۸ تبعید شوند. هرکس به فکر تصرف مسجد الاقصی و تقسیم فضایی آن باشد، بداند که این امر منجر به درگیری و جنگ منطقه‌ای می‌شود. هرکس به ترور فکر می‌کند می‌داند که ممکن است به جنگ منطقه‌ای منجر شود.»

العاروری این را نیز افزود که «منطقه اکنون آمادگی، مؤلفه‌ها، دلایل، اراده و علاقه برای جنگ منطقه‌ای دارد. اگر به یک تقابل همه جانبه برسیم، «اسرائیل» شکست خواهد خورد، شکستی بی سابقه در تاریخ آن. در هر رویارویی همه جانبه، حقایق جدیدی بر اسرائیل، جایگاه آن، نگاه جهانیان به آن و پذیرش آن به عنوان پروژه از سوی غرب تحمیل خواهد شد. ما در نبرد برای آزادی کرانه باختری هستیم و پروژه مقاومت روی میز است نه زیر آن. تلاش برای فرار به جلو و گفتن اینکه واقعیت در کرانه باختری تغییر خواهد کرد بی فایده است.»

معاون دفتر سیاسی حماس در ادامه گفت: «ما در کرانه باختری دو سال یا حداکثر ۳ سال در معرض آزمون نهایی و کوتاه مدت قرار گرفتیم و این پرونده به پایان می‌رسد. دیگر گزینه‌ای برای به تعویق انداختن یا برخورد با مسائل کرانه باختری در بلندمدت یا میان مدت نداریم. اگر اکنون با شهرک‌سازی‌ها مقابله نکنیم، با آنها مقابله می‌کنیم و آنها بیت‌المقدس و مسجدالاقصی را تصرف کرده‌اند و اشغال همه خانه‌ها شده است. ما باید امروز، قبل از فردا، نبرد خود را علیه شهرک سازی‌ها انجام دهیم. بهترین و مفیدترین مدلی که در کرانه باختری داریم، مقابله مستقیم و فوری با شهرک‌نشینان و «ارتش» است. آماده سازی و اجرای فوری عملیات، عملی‌ترین است. توسعه‌ای که در کرانه باختری تغییراتی ایجاد می‌کند، در گسترش پایگاه مقاومت و توسعه اهداف و ابزارها است.»

العاروری در ادامه گفت: «جنگ همه جانبه اجتناب ناپذیر شده است. ما به عنوان مقاومت، محور مقاومت، مردم و ملت خواستار این نبرد همه جانبه هستیم. ما در اتاق‌های دربسته درباره جنگ تمام عیار و سناریوها و قابلیت‌های آن با همه اجزای این نبرد فراگیر صحبت می‌کنیم. اگر درگیری همه جانبه باز شود، حریم هوایی این نهاد بسته می‌شود، دریا به روی آن بسته می‌شود، ارتباطات قطع می‌شود و چرخ اقتصاد متوقف می‌شود. همه نیروهای مقاومت قادر به انجام این کار توسط نهاد هستند تا زمانی که این واقعیت به شکل واقعی تغییر کند. ما متقاعد شده‌ایم که آنها را در یک جنگ همه جانبه شکست خواهیم داد. مقاومت در غزه یک سرمایه راهبردی است و آماده به راه انداختن یک نبرد بزرگ و همه جانبه برای تغییر معادلات منطقه است.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1468312

مهمترین اخبار ایران و جهان: