نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 07:25

ترخیص ۳ هزار و ۳۷ تن ذرت در بندر نوشهر رو به اتمام است

رئیس کل دادگستری مازندران درباره آخرین وضعیت ترخص کالاهای دپو شده در انبار بنادر استان گفت: علت تأخیر در انجام برخی از دستورهای رئیس قوه قضائیه، از جمله وضعیت محموله ۳ هزار و ۳۷ تنی ذرت آلوده، موانع موجود در اخذ مجوز‌های لازم بوده که با رفع آن، ترخیص ذرت‌های آلوده، آغاز شده و به‌زودی به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارش از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در بازدید از بندر نوشهر اظهار کرد: پس از سفر رئیس قوه قضائیه و بازدید از بنادر استان، جلسات مختلفی برای رفع مشکلات و نیز تعیین تکلیف کالا‌های رسوب‌شده در انبار‌های مراجع ذی‌ربط دولتی، تشکیل و پس از پیگیری‌های مستمر، تکلیف بیشتر قریب به اتفاق کالاها، مشخص شده است.

  وی گفت: علت تأخیر در انجام برخی از دستورهای رئیس قوه قضائیه، از جمله وضعیت محموله ۳ هزار و ۳۷ تنی ذرت آلوده، موانع موجود در اخذ مجوز‌های لازم بوده که با رفع آن، ترخیص ذرت‌های آلوده، آغاز شده و به‌زودی به اتمام خواهد رسید.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان مازندران، ضمن تاکید بر ضرورت اخذ ضمانت‌های مکفی از صاحبان کالا‌های وارداتی برای ترخیص آن در مدت متعارف، اظهار کرد: با همراهی و همکاری سازنده مسؤولان ذی‌ربط، گام‌های بلندی در جهت احقاق حقوق عامه و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه، برداشته شده است.

گفتنی است، یکی از مصوبات آخرین جلسه ستاد مزبور که در هفته‌ قبل، در دادگستری استان مازندران تشکیل شده بود، حکایت از آن داشته است که ذرت‌های آلوده موجود در انبار‌های بندر نوشهر که از سال‌ها قبل انباشته شده بود، ظرف مدت یک هفته، جهت انتقال به شرکت‌های الکل‌سازی، بارگیری و ترخیص شود.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1468412

مهمترین اخبار ایران و جهان: