نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 13:57

حفره‌های امنیتی چالش جدید صهیونیست‌ها

در هفته‌های گذشته خبری منتشر شد که بسیار تعجب‌ برانگیز بود و آن سرقت یکی از تانک‌ها از سوی یکی از نظامیان در پادگانی متعلق به رژیم صهیونیستی بود.

فارس پلاس، سیدرضا صدرالحسینی در یادداشتی نوشت: دستگاه امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی موساد تاکنون تلاش کرده است با تبلیغات فراوان، خود را به‌عنوان یک نهاد جاسوسی مخوف در بین کشور‌های منطقه معرفی کند اما نفوذ امنیتی به بخش حراست دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ساعات گذشته به‌خوبی نشان داد این سازمان در کنار سایر بخش‌های ساختار سیاسی رژیم اشغالگر قدس از حفره‌های امنیتی و اطلاعاتی فراوانی برخوردار است. با نگاهی به حفره‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر با آنها روبه‌رو بود، می‌توانیم شرایط داخلی رژیم را در دوبعد امنیتی و نظامی بسیار پرچالش تحلیل کنیم.

 در هفته‌های گذشته خبری منتشر شد که بسیار تعجب‌ برانگیز بود و آن سرقت یکی از تانک‌ها از سوی یکی از نظامیان در پادگانی متعلق به رژیم صهیونیستی بود. اخبار مربوط به سرقت تسلیحات و مهمات گوناگون از پادگان‌های متعدد رژیم غاصب صهیونیستی در دو سال گذشته نقل بسیاری از محافل سیاسی و امنیتی شده بود اما خروج یک تانک بسیار اعجاب‌آور است و همین مسأله نشان دهنده اختلافات بسیار شدید و بی‌توجهی بالای مجموعه امنیتی و نظامی در اتمسفر داخلی این رژیم بود. در کنار خبر‌های مربوط به هک شماره‌های تلفن‌ و اطلاعات مقامات ارشد نظامی، سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی که در بسیاری از رسانه‌های منطقه و بین‌الملل نسبت به آن پردازش و تحلیل‌های گوناگونی انجام شد، موضوع سرقت بعضی از اسناد و وسایل دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بخش قابل توجهی از اخبار مربوط به رژیم را به خود اختصاص داد.

این اتفاق اخیر نشان دهنده این است که موساد هم به‌عنوان یکی از سرویس‌های اطلاعاتی که سال‌ها با تبلیغات گسترده در پی آن بود که ثابت کند یک مجموعه امنیتی است و هیچ ‌کدام از اطلاعات مربوط به این مجموعه به بیرون درج داده نمی‌شد و با همین تبلیغات سعی در القای این موضوع داشت که به صورت یک سازمان غیر قابل نفوذ درآمده، کاملا دچار حفره‌های اطلاعاتی است و توان جلوگیری از نفوذ امنیتی به محافل ویژه و حتی دفتر نخست‌وزیر به‌عنوان مهم‌ترین مکان سیاسی و امنیتی رژیم را ندارد. همان‌طور که در بحث ارتش این واقعیت وجود دارد که بین مقامات نظامی شکاف‌های عمیق، اختلافات زیاد و مخالفت‌های جدی وجود دارد و همین مسأله هم باعث سرقت تسلیحات و مهمات از پایگاه‌های این رژیم شده است. این اختلاف نظر‌ها در حوزه امنیتی هم امروز خود را نشان داده است.اختلافات میان نیرو‌های نظامی و همچنین دولت فعلی رژیم غاصب صهیونیستی کاملا مشهود است. نشانه‌های چنین اختلافی را می‌توان در پیوستن خلبانان ارتش رژیم اشغالگر قدس به تظاهرکنندگان مخالف نتانیاهو مشاهده کرد و هم در سکون و عدم موفقیتی که در نهاد‌های امنیتی این رژیم وجود دارد، قابل ردیابی است. در مجموع می‌توان این‌گونه تحلیل کرد که از درون رژیم صهیونیستی زلزله‌ای پدید آمده که کاملا جدی است و احتمال استعفای دولت کنونی این رژیم بیش از گذشته تقویت می‌شود.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517656

مهمترین اخبار ایران و جهان: