نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 10:25

عالم اهل تسنن خراسان‌شمالی: دشمن با توهین به پیامبر، اساس وحدت را هدف قرار می‌دهد

عالم اهل تسنن خراسان‌شمالی گفت: یکی از راه‌های رسیدن به هدف منحوس شکستن وحدت، توهین به شخصیت رسول اکرم(ص) است زیرا پیامبر اساس وحدت جهان اسلام است.

عبدالله آخوند امانی، مدیر مدرسه علمیه عرفانیه دشتتک علیاء مانه‌وسملقان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: یکی از اهداف دشمنان در توهین به قرآن کریم و  شخصیت رسول اکرم (ص)، هدف قرار دادن وحدت جهان اسلام است که ما در سال‌های گذشته تا به‌کنون شاهد آن بوده‌ایم.

وی گفت: از مهمترین شگردهای دشمنان اسلام شکستن پیوند وحدت و ایجاد جنگ، ستیز، تفرقه و دشمنی بین مذاهب مختلف اسلامی است.

این عالم اهل تسنن خراسان‌شمالی افزود: یکی از راه‌ها برای رسیدن به این استراتژی منحوس، توهین به شخصیت رسول اکرم(ص) است زیرا رسول اکرم(ص) اساس وحدت جهان اسلام است.

آخوند امانی تصریح کرد: دشمن با هدف قرار دادن رسول گرامی اسلام و اسلام هراسی تلاش می کند که محور وحدت را از کار بیاندازند و از گسترش اسلام جلوگیری نماید.

وی گفت: برای مقابله با این سیاست و همچنین تکریم شخصیت و ارزش های رسول گرامی اسلام، علمای شیعه و اهل سنت به ترویج برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) نمایند.

مدیر مدرسه علمیه عرفانیه دشتتک علیاء مانه‌وسملقان بیان داشت: الحمدالله در این راستا در جمهوری اسلامی هر ساله ما در میلاد رسول اکرم(ص) و هفته وحدت اقدام به برگزاری مراسمات مولود خوانی، جشن میلاد رسول الله و همایش های تقریبی در کشور می شود که این جای بسی شکر و قدرادانی را دارد.

وی اظهار داشت: در این برهه حساس، لزوم وحدت میان مسلمانان بیش از پیش احساس می شود و دولت های اسلامی نباید اجازه دهند دشمنان اسلام با تفرقه افکنی، امت واحد اسلام را از یکدیگر جدا و متفرق سازند.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518456

مهمترین اخبار ایران و جهان: