نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 10:48

عدم تخصیص منابع مالی مهمترین چالش سرمایه‌گذاری در یزد است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: اداره کل صمت یزد، بیش از ۶۰۰ طرح نیمه تمام ۶۰ درصد به بالا دارد که با ترزیق تسهیلات، عمده واحد‌ها به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدکاظم صادقیان پیش از ظهر امروز در جلسه توسعه سرمایه گذاری استان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال، اظهار کرد: اولین و مهمترین گام برداشته شده در راستای تحقق شعار سال جاری تغییر ریل سرمایه‌گذاری بر اساس تکمیل زنجیره‌های تولید در این استان است.

وی افزود: تولید زنجیره‌های صنعت نساجی، تجهیزات پزشکی- دارویی و توجه بیشتر به صنایع کم‌آبخواه و‌ هایتک از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این اداره کل است. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان این‌که در حال حاضر ماشین‌آلات عمده واحد‌های بزرگ صنعتی مستهلک شده است، گفت: این استهلاک ماشین‌آلات باعث هدر رفت انرژی، کاهش کیفیت و ظرفیت تولید شده می‌شود، بنابراین لزوم ایجاد صدور مجوز بازسازی و نوسازی در راستای مصرف انرژی بهینه و دیگر موارد اشاره شده وجود دارد. 

صادقیان مهمترین چالش بخش سرمایه‌گذاری و سرمایه در گردش را عدم تخصیص منابع مالی عنوان و تصریح کرد: اداره کل صمت استان یزد، بیش از ۶۰۰ طرح نیمه تمام ۶۰ درصد به بالا دارد که با ترزیق تسهیلات، عمده واحد‌ها به بهره برداری خواهند رسید. 

وی در پایان کمبود زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی و قطعی مکرر برق و گاز در فصل زمستان و تابستان در برخی از واحد‌های صنعتی بزرگ را از دیگر مشکلات موجود در بخش صنعت عنوان و تأکید کرد: باید برای تخصیص منابع مالی به ویژه برای سرمایه گذاری برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1490812

مهمترین اخبار ایران و جهان: